شناسهٔ خبر: 68510 - سرویس ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

توسعه حمل‌و‌نقل ریلی نقش مهمی در اشتغال پایدار دارد

سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: مهم ترین اولویت این شرکت در سال جاری، توسعه راه‌آهن و حمل‌و‌نقل ریلی کشور است که این مهم در ایجاد اشتغال پایدار و حفظ جان مسافر و جابه جایی کالا بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی در نشست شورای اداری راه آهن هرمزگان افزود: اصلی‌ترین وظیفه راه آهن، حفظ جان مردم و جا‌به‌جایی مسافر و کالا است که توسعه و تقویت حمل‌و‌نقل ریلی نیز با این هدف دنبال می‌شود.

وی بیان داشت: امسال هر چند در اثر تحریم‌های ظالمانه غرب، شرایط اقتصادی کشور سخت‌تر شده است، اما می‌توانیم با تکیه بر دانش و توان داخلی گام‌های بزرگی در حوزه صنعت حمل‌ونقلی برداریم و امیدواریم در حوزه ریلی نیز به خودکفایی دست یابیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: برای افزایش بهره‌وری می‌توانیم با انجام طرح های کوچک و پربازده کارهای بزرگی را انجام دهیم و نیازی نیست همیشه به دنبال طرح‌های بزرگ با هزینه بالا باشیم.

رسولی گفت: در این راستا استفاده از تولیدات داخلی به منظور ایجاد اشتغال در دستور کار راه‌آهن قرار گرفته است.

رسولی ابرازداشت: دشمن در طول ۴۰ سال تلاش کرد ایران را تصاحب کند و جنگ هشت ساله را به راه انداخت و اکنون نیز جنگ اقتصادی را آغاز کرده است اما این شرایط سبب شده تا فرصت افتخار آفرینی بیشتری در کشور پیش آید و در حوزه حمل و نقل و جابه جایی نیز تلاش زیادی شده است.

وی گفت: کشور ما در زمینه تولیدات داخلی در حوزه راه‌آهن دستاوردهای خوبی داشته که می توان به تولید قطعات مختلف واگن، تولید لوکوموتیو و تولید سوزن برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و امسال در نمایشگاه صنعت حمل ونقل ریلی از این تولیدات رونمایی شد.

مدیرعامل راه آهن کشور یادآورشد: در حوزه جا به جایی مسافر نیز در دو ماه ابتدایی امسال رشد قابل توجهی را شاهد بودیم که تنها در ایام پیک نوروزی دو میلیون جا به جایی مسافر داشتیم.

رسولی گفت: در حوزه بار نیز راه آهن کشور در حال افتخارآفرینی است و استان هرمزگان از نظر جابه جایی باری در سطح کشور در حال رکورد زنی است و این کار با قدرت ادامه پیدا می کند.

وی اضافه کرد: راه‌آهن استان هرمزگان برای ما بسیار مهم و حیاتی است و توسعه و ارتقای این اداره کل در اولویت است.