شناسهٔ خبر: 68516 - سرویس بنادر و دریانوردی

رئیس جمهور در آئین گشایش ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی:

توسعه بندر چابهار به معنای تعامل سازنده با جهان و نمایش قدرت ترانزیتی ایران است / اقدامات و ظرفیت‌های خوب ایجاد شده در حوزه دریا و توسعه بنادر کشور

روحانی رئیس جمهور در مراسم آئین گشایش ترمینال سلام با اشاره به اقدامات خوب انجام گرفته در ایجاد ظرفیت و توسعه بنادر کشور گفت: امروزه توسعه مسیرهای ترانزیتی کشورمان به‌ویژه بندر چابهار به معنای تعامل سازنده با جهان است و این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و به معنای قدرت ترانزیتی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور آئین گشایش ترمینال گالری «سلام» در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)  برگزار شد.

در بخشی از سخنرانی در این آئین، رئیس جمهور با تاکید بر اقدامات خوب و مناسب انجام گرفته در حوزه بنادر و توسعه خوب صورت گرفته اظهار داشت: با اقدامات مناسب انجام گرفته در حوزه دریا و بنادر هم اکنون شاهد ظرفیت های خوبی هستیم که در این حوزه ایجاد و کشورمان را به سایر کشورها متصل کرده است.

حسن روحانی با اشاره به اینکه هم اکنون در یک شرایط حساس بدخواهان ایران به دنبال این هستند که اعلام کنند توسعه در این کشور متوقف شده و مردم ناامید هستند، تصریح کرد: با این شرایط هر روز شاهد تحرک و حرکت های بزرگ اجتماعی و توسعه ای در کشورمان هستیم و این روند ادامه خواهند داشت.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه توانمندی در اقتصاد بخشی از اقتدار ملی است و در این مسیر توانمندی ترانزیتی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: به این طریق می توانیم میلیون ها تن کالا را از مسریهای ترانزیتی کشور عبور داده و این ارتباط و اتصالی است که هیچکس توان مبارزه با آن را ندارد.

روحانی ادامه داد: امروزه توسعه مسیرهای ترانزیتی کشورمان بویژه بندر چابهار و صنعت هوانوردی، به معنای تعامل سازنده با جهان است و این موضوع که مسیر هوایی ایران یکی از کریدورهای امن جهانی به شمار می رود بسیار حائز اهمیت بوده و به معنای قدرت ترانزیتی کشورمان به شمار می رود.

رئیس جمهور همچنین ترانزیت و گردشگری را دو امتیاز مهم جغرافیای ایران برشمرد و عنوان کرد: کشورمان از جنوب به آب های بین المللی متصل است و از دو هزار کیلومتر ساحل برخوردار هستیم و در شمال نیز به آب های منطقه ای متصل بودده و جایگاه جغرافیایی کشورمان برای عبور فیبرنوری، ریل ، جاده و مسیر هوایی می تواند نقش برجسته ای در منطقه داشته باشد و باید از این موقعیت جغرافیایی و جایگاه خود به خوبی و در راستای منافع مردم استفاده کنیم.