شناسهٔ خبر: 68551 - سرویس هواشناسی

باد و باران پدیده شاخص آخر هفته در اغلب نقاط کشور

گزارش هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید موقت و بارش پراکنده باران در بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق کشور در دو روز آینده خبر داد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت هواشناسی پرداخت و گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نواحی شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شرق سواحل دریای خزر و بخش هایی از شمال شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین برای روز جمعه در نواحی از شمال غرب، ارتفاعات البرز و بخش هایی از جنوب شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: در سه روز آینده در نواحی از شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز کشور در استان های یزد، اصفهان، سمنان، مرکزی، قم و جنوب تهران و همچنین در جنوب غرب و برخی از مناطق جنوب کشور، وزش باد شدید گاهی با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

وی افزود: روزهای شنبه و یکشنبه این شرایط برای نواحی شمال شرق، شرق و بخش هایی از جنوب کشور ادامه خواهد داشت. همچنین سه روز آینده خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج پیش بینی می شود.