شناسهٔ خبر: 68552 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بزرگراه اصفهان-شیراز شش خطه می‌شود/ آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج شهرضا در اصفهان

بازدید مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با حضور در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج شهرضا، از تعریض بزرگراه اصفهان-شیراز به شش خط خبر داد و گفت: احداث این تقاطع غیرهمسطح نقش موثری در ساماندهی ترافیک بزرگراه اصفهان- شیراز، محورهای شهرضا- دهاقان، مبارکه- شهررضا و بلوار جانبازان دارد و با توجه به رشد چشمگیر مراکز صنعتی و آموزشی شهرستانان دهاقان موجب کاهش ترافیک محور دهاقان- شهرضا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت‌ و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، خیراله خادمی بیست و هشتم خرداد با هدف بازدید از پروژه‌های زیرساختی اصفهان به این استان سفر کرد و از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج شهرضا خبر داد.

وی با اشاره به اینکه کنارگذر غربی شهرضا در مسیر بزرگراه اصفهان- شیراز قرار دارد و به صورت چهارخطه زیرعبور ترافیک است، گفت: از طرفی محورهای شهرضا-دهاقان، مبارکه-شهرضا و بلوار جانبازان در فاصله کمی از یکدیگر به این کنارگذر متصل می‌شوند و با توجه به حجم ترافیک عبوری لازم است این تقاطع از حالت همسطح خارج شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بزرگراه اصفهان-شیراز را یکی از شریان‌های اصلی حمل‌ونقل کشور دانست و گفت: این بزرگراه حجم ترافیک عبوری بسیار بالایی دارد و برنامه‌ریزی شده است تا به صورت ۶ خطه تعریض شود. محور شهرضا- مبارکه نیز دارای حجم وسیع عبور و مرور وسایل نقلیه سبک و سنگین است و هم‌اکنون عملیات اجرایی تعریض آن در دست اجرا قرار دارد.

وی با تاکید بر رشد چشمگیر شهرستان دهاقان در این استان ادامه داد: توسعه مراکز صنعتی و آموزشی در دهاقان موجب افزایش ترافیک مسیر دهاقان- شهرضا شده است که هم اکنون به صورت چهارخطه در دست بهره‌برداری قرار دارد و احداث این تقاطع تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش ترافیک این مسیر خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی حجم خاکبرداری این پروژه را ۲۳۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود:برای احداث  تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج ۲۹۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۱۶ هزار متر مکعب آسفالت، ۲۰ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۱۲۰۰ صورت گرفته است و حجم آرماتور به کار رفته در آن ۱۲۰۰ تن و طول شمع ستون‌ها ۱۹۰۰ متر در نظر گرفته شده است.

خادمی در تشریح مشخصات فنی این تقاطع اظهار داشت: پل‌های تقاطع محور اصفهان- شیراز با محور شهرضا- دهاقان دارای دو دهانه ۲۳ متری با عرض ۳۸ متر، پل تقاطع محور اصفهان- شیراز با محور شهرضا- مبارکه دارای دو دهانه ۲۴ متری با عرض ۲۷ متر است و طول گرد راهه‌ها ۱۸۰۰ متر، طول شیب راه‌ها ۴۶۰۰ متر و طول محور شهرضا- دهاقان نیز ۱۲۰۰ متر در نظر گرفته شده است.