شناسهٔ خبر: 68561 - سرویس استان‌ها

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازي گلستان:

سهم عظیمی ازاشتغال كشور متاثر از صنعت ساختمان است

خلیل زاده سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازي گلستان با بيان نقش مستقيم و غير مستقيم صنعت ساختمان در بخش هاي مختلف اقتصادي اجتماعي، گفت: امروز سهم عظیمی از اشتغال كشور متاثر از اين بخش است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، سیده فرشته خلیل زاده در مراسم آغاز به كار هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان ایران افزود: برای تقویت این بخش نیازمند استفاده از صنایع نوین و هوشمند سازی صنایع بوده تا با افزایش عمر ساختمان ها ، ذخیره انرژی ، کاهش هزینه ها ،بررونق این بخش وتوسعه اقتصادی کشور بیافزاییم .

وی ادامه داد: امروزه یکی از مشکلات صنعت ساختمان ، کاهش ساخت و سازها وبه طبع آن کاهش اشتغال در کشور است که در این راستا دولت محترم و در راًس آن وزارت راه و شهرسازی و سایر ارگانهای متولی طرحهای متعددی را جهت رونق این بخش ارائه و اجرایی نموده اند که میتوان به ( طرح اقدام ملی مسکن) اشاره داشت که از اهم برنامه ها و فعالیتها وزارت راه و شهرسازی می باشد که اقدامات و تلاشهای اجرائی بسیاری در این راستا انجام شده است.

سرپرست معاونت شهرسازی ومعماری راه و شهرسازی استان گلستان  افزود: تعادل بخشی به بازارعرضه و تولید مسکن ، پایدار کردن تولید مسکن در کشور و تشویق بخش خصوصی در مشارکت ساخت و سازاز مهمترین اهداف این طرح است.

خلیل زاده افزود: افزایش عمر ساختمان از دیگر موضوعات مهم در صنعت ساختمان است که با رعایت استانداردها در تولید محصولات ساختمان و برنامه ریزی و بکارگیری مدیریت بهینه ، علمی توسط سازمانهای متولی و تولید کنند گان می توان به آن دست یافت.

این مقام مسئول اظهارداشت : خوشبختانه آمارها نشان می دهد طی سالیان اخیرتعداد ساختمان های ساخته شده با مصالح بادوام در کشور افزایش یافته به گونه ای که در سال ۹۵ آمار آن به ۸۲/۸ درصد رسیده است ارزیابی های  سیل اخیر هم نشان داد عموماًساختمان های ساخته شده با مصالح با کیفیت نامناسب و غیر استاندارد دچار آسیب شده که خوشبختانه در بازسازیهای اخیر رعایت استانداردها مورد توجه قرار گرفته است.

هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، تاسیسات، سیستم های سرمایشی و گرمایشی عصر دوشنبه با حضور ۶۵ شرکت داخلی در محل نمایشگاه بین المللی گلستان در گرگان گشایش یافت.

این نمایشگاه در سالن سرپوشیده ۶ هزار متر مربعی نمایشگاه بین المللی گلستان از ساعت ۱۷ تا ۲۲ روزهای ۲۸ تا ۳۱ خرداد برای بازدید علاقه مندان به صنعت ساختمان دایر است.

نمایشگاه بین المللی استان گلستان در کیلومتر ۴.۵ بزرگراه گرگان – آق قلا واقع است.