شناسهٔ خبر: 68562 - سرویس استان‌ها

مشارکت کارکنان راه و شهرسازی خراسان شمالی در طرح ملی کنترل فشارخون

اندازه گیری فشارخون معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی از مشارکت کارکنان این اداره کل در طرح ملی کنترل فشار خون خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی ، حجت قربانی راد گفت: این طرح با مشاركت دانشگاه علوم پزشكي انجام و فشارخون كاركنان اندازه گیری و در سامانه ثبت شد.

قربانی راد افزود: طرح ملي كنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت در کشور آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و در اداره راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در تاریخ ۲۹ خرداد از ساعت ۸ تا۱۳ انجام شد.

وی بیان کرد: پس از غربالگري براي همكاران داراي فشار خون بالا كارت ويژه صادر و به مراكز بهداشت و درمان معرفي شدند تا بصورت مستمر مورد چكاپ قرار گيرند.

بنابراین گزارش افزایش تحرک بدن، دوری از استرس و پرهیز از اضطراب، استفاده نکردن از مواد دخانی و استفاده از غذاهای سالم از عوامل موثر در کنترل فشار خون است.

در پایان گفتنی است فشار خون بالا در راس همه بیماری‌های قلبی و عروقی است و بسیاری از سکته های مغزی ،نارسایی های کلیوی و نیاز به پیوند، کم بینایی و نابینایی از همین عامل سرچشمه می گیرد.