شناسهٔ خبر: 68615 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

۱۸ هزار متر روشنایی در جاده‌های اردبیل اجرا می‌شود

روشنایی جاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر روشنایی در جاده‌های این استان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید از محور اردبیل – سرچم گفت: این پروژه شامل ۱۰ کیلومتر در جاده اردبیل- سرچم، ۶.۵ کیلومتر در اردبیل- مغان، دو تقاطع در کوثر  و عزیزکندی شهرستان بیله سوار است.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گفت: تاکنون روشنایی در ۱۵۷ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اجرا شده است.

عضو شورای ترافیک استان با بیان اینکه اردبیل از ۶۳۷۲ کیلومتر راه برخوردار است که از این میزان ۴۷۰۰ کیلومتر مربوط به راه های روستایی و فرعی است، گفت: در مقایسه با سایر استان ها وضعیت روشنایی جاده به نسبت طول راه ها مطلوب است.

رحمتی اظهار کرد: به دلیل تاثیر مستقیم روشنایی جاده در کاهش تصادفات اجرای روشنایی بر اساس میزان اعتبارات اختصاصی انجام می شود.

عضو شورای اداری استان با اشاره به تعمیر و تجهیز مستمر روشنایی جاده ها افزود: در سه ماهه نخست سال جاری ۳۰۰ خاموشی، ۲۰۰ مورد اتصال برق، ۴۰ مورد چمشک زن خورشیدی، ۱۰۰ مورد تعمیر، نصب و بازدید تیرهای چراغ برق و تعویض۶۰۰ متر کابل معیوب توسط اکیپ روشنایی اداره کل انجام شده است.

رحمتی گفت: همچنین روشنایی نقطه ای نیز در نقاط حادثه خیز جاده عملیاتی می شود تا از بروز حوادث و تصادفات خودداری کنیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه تداوم اجرای روشنایی نیازمند اعتبار است خواستار مشارکت فرمانداران در انجام آن شد.