شناسهٔ خبر: 68635 - سرویس استان‌ها

بارگیری روزانه ۱۷۰۰ دستگاه ناوگان باری از کالای اساسی در بندر امام(ره) / ۴۰هزار حلقه لاستیک در لرستان توزیع شد

لاستیک کامیون به طور میانگین روزانه ۱۷۰۰ دستگاه ناوگان باری، کالاهای اساسی را از مبدأ بندر امام(ره) بارگیری و به سایر نقاط کشور منتقل می کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان, معاون دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست با معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با توجه به شرایط کشور و تحریم های ظالمانه دشمنان، بارگیری و انتقال کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از بنادر به ویژه بندر امام خمینی(ره) از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

مهرداد حمدالهی با بیان اینکه کالاهای اساسی شامل: برنج، شکر، نهاده های دامی، کود شیمیایی و ... می شود، افزود: در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۱۷۰۰ دستگاه ناوگان باری، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را از مبدأ بندر امام(ره) بارگیری و به سایر نقاط کشور منتقل می کنند.

حمدالهی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن تسریع در فرآیند اعلام بار و بارگیری در بندر امام(ره)، مشوق هایی نظیر واریز ۵۰ درصد تنخواه سوخت، افزایش ۳۰درصدی مازاد بر سهمیه سوخت به ازای پیمایش، اختصاص ۴۰ لیتر روغن با نرخ مصوب دولتی به ازای هر ۳هزار کیلومتر پیمایش برای رانندگانی که از مبدأ بندر امام بارگیری می کنند، در نظر گرفته است که امیدواریم صاحبان ناوگان ملکی و تحت پوشش اهتمام بیشتری نسبت به همراهی دولت در این شرایط ویژه داشته باشند.

وی گفت: معاونت حمل و نقل استان لرستان به عنوان استان معین در مدیریت ناوگان تحت پوشش و بارگیری کالاهای اساسی در پایانه بار بندر امام موفق عمل کرده است اما انتظار بیشتری داریم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد استان در بندر امام گفت: در حال حاضر کارشناسان این اداره کل در محل پایانه بار بندر امام مستقر و مشغول ساماندهی و تسریع در بارگیری ناوگان استان به نقاط مختلف کشور هستند.

 میثم قدمی اظهار کرد: اطلاع رسانی وسیع درخصوص مشوق های سازمان راهداری برای رانندگان فعال در مبدأ بندر امام از طریق چاپ بنر، رسانه های  دیداری، شنیداری، الکترونیکی و مکتوب، سامانه پیامکی و ... صورت گرفته است.

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز از توزیع ۴۰هزار حلقه لاستیک ناوگان باری و اتوبوس در یکسال اخیر خبر داد و گفت: از ۱۵ تیرماه ۹۷ تاکنون حدود ۴۰ هزار حلقه لاستیک بین ناوگان باری و اتوبوس استان توزیع شده که به طور میانگین هر دستگاه ۴ حلقه لاستیک دریافت نموده است.

رضا عبدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز سامانه توزیع لاستیک استان به صورت برخط فعال است.

حمدالهی پس از این جلسه همراه با معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با حضور در محل پایانه بار و مرکز معاینه فنی خرم آباد روند کار در این پایانه را مورد بازدید قرار داد و از نقطه نظرات اعضای انجمنها و صنوف، شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان مستقر در این مراکز مطلع شد.