شناسهٔ خبر: 68636 - سرویس استان‌ها

احداث زیرگذر راه آهن هفت تن در شهرستان قائمشهر

نظری مدیر کل راه و شهرسازی مازندران از احداث زیرگذر هفت تن با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در شهرستان قائمشهر خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، سیدمحمد نظری ضمن اعلام اين مطلب گفت: اين زيرگذر با هدف ارتقای ایمنی و همچنين كاهش تصادفات و تسهيل در امر حمل و نقل و کاربران جاده ای  به اجرا در آمد.

نظری در خصوص مشخصات اجرايي پروژه مذكور عنوان كرد:  این زيرگذر با قطعات پيش ساخته بتني به عرض ۸/۷ و طول ۲۴/۸ متر و همچنين ۳ مسير, يك مسير اصلي زيرگذر بطول تقريبي ۲۴۵ متر و يك مسير فرعي به روستاي منگل به طول ۶۰ متر و يك مسير فرعي  دسترسي به روستاي هفت تن به طول تقريبي ۷۸ متر است. 

وی در خصوص مختصات این پروژه اظهار کرد : برای ساخت باکس بتنی پل ۶۲ قطعه پیش ساخته آماده و باكسها بطور كامل نصب و  ديوار رمپ خروجي و تخريب ديوار قديمي هم به صورت کامل انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران یادآور شد :  اعتبار هزینه شده در این پروژه تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد ریال است .

گفتنی است در انجام این پروژه مقدار ۱۰۵۷ مترمکعب خاکبرداری ، ۱۶۰ مترمکعب اجرای خاکریزسنگی و همچنین ۲۱۹۰ مترمربع تهیه آسفالت بیندر جهت تثبیت خاکریز محور قائمشهر انجام شده است .