شناسهٔ خبر: 68694 - سرویس ریلی

رئیس دیوان محاسبات کشور:

دیوان محاسبات کشور از رونق و توسعه حمل و نقل ریلی حمایت می‌کند/ راه آهن درهزینه کردها یکی از پاک‌ترین سازمان‌های کشور است

نشست مدیرعامل راه‌آهن با رئیس دیوان محاسبات کشور و بازدید از مرکز کنترل ترافیک مرکزی راه‌آهن عادل آذر با بیان اینکه دیوان محاسبات کشور از رونق و توسعه حمل و نقل ریلی حمایت می کند گفت: در اجرای قوانین و مقررات و حفظ بیت المال و هزینه کردها، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یکی از سازمان‌های پاک کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی « عادل آذر » عصر شنبه در نشست با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران راه آهن افزود: دیوان محاسبات باید طوری عمل کند تا در بعد نظارتی و اجرای قوانین و مقررات هرگونه نظارت در شرکت راه‌آهن در خدمت توسعه این بخش باشد.

وی با بیان اینکه سازمانهای نظارتی نباید قدرت تصمیم گیری را از سازمان ها بگیرند، گفت: این مساله مهم سبب خواهد شد هرگونه تصمیم گیری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای تسهیل امور و توسعه باشد.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: جایگاه صنعت حمل و نقل ریلی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در کشور در کلاس جهانی است و در حوزه بین‌الملل باید با توسعه خطوط ریلی طوری برنامه ریزی شود تا زائران ایرانی و خارجی بتوانند به سهولت از قطار برای تردد به عتبات عالیات در ایام اربعین استفاده کنند. 

آذر در عین حال تأکید کرد: مسئولان و مقامات عالی رتبه کشور بر توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور توجه ویژه‌ای دارند و باید با استفاده از اسناد بالادستی بتوانیم به این بخش بیشتر کمک کنیم.

وی اظهارداشت: برای ارتقای بهره وری و جایگاه راه آهن بدون شک حسابرسان دیوان محاسبات همراه این مجموعه هستند و در حمایت از رونق تولید و صنایع داخلی، دیوان محاسبات می تواند نقش خود را در توسعه حمل و نقل ریلی کشور به خوبی ایفا کند.

رئیس دیوان محاسبات کشور بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی و دیوان محاسبات کشور باید همواره از عملکردها به خصوص در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی کشور حمایت کنند و سازمان‌های نظارتی و همراهی آنها طوری انجام شود تا هرگونه تصمیم‌گیری در این زمینه بیش از پیش تسهیل شود.

آذر با اشاره به سابقه طولانی راه آهن در ایران اظهارداشت: راه‌آهن در ایران بیش از ۹۰ سال سابقه دارد و این سبب شده این سازمان به خوبی در خدمت مردم باشد و آینده خود را به خوبی تشخیص دهد و این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی بااشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی اظهارداشت: در گفت و گویی که در این نمایشگاه با فعالان و صنعتگران داشتیم، باید تمام تلاش خود را در جهت رفع مسائل و مشکلات آنها بکار ببندیم تا شاهد توسعه راه آهن در کشور باشیم.

گفتنی است: در این نشست برخی از مدیران ادارات کل مناطق راه آهن در کشور مسایل خود را با رئیس دیوان محاسبات به صورت ویدئو کنفرانس مطرح کردند.