شناسهٔ خبر: 68702 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

سیاست وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن، ترکیب جمعیتی است / اراضی در اختیار نیروهای مسلح با خروج پادگان‌ها از شهر به احداث واحدهای مسکونی آنها اختصاص می‌یابد

 امضای تفاهم نامه احداث 100 هزار واحدمسکونی بین وزارت راه و وزارت دفاع سید مازیار حسینی با تاکید بر اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی، ترکیب جمیعتی و نه تفکیک آن در اقصا نقاط کشور است از تشکیل کمیته مشترک اجرایی بین وزارت راه و وزارت دفاع برای تحقق طرح احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای تامین بخشی از مسکن نیروهای مسلح خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی، با تاکید بر اینکه سیاست وزارت خانه راه و شهرسازی ترکیب جمعیتی و نه تفکیک آن است، گفت: بحث تولید مسکن و راه اندازی جریان تولید به عنوان سیاست کلی وزارتخانه مدنظر است و در اجرای این سیاست اقصا نقاط کشور از سواحل مکران و چابهار گرفته تا دیگر مناطق در قلب اقدام ملی برای احداث مسکن قرار دارند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در بیان اهداف رونق دادن به تولید مسکن و سیاست هایی که مدنظر این دوره از وزارتخانه راه و شهرسازی است، اعلام کرد: دستیابی به احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، تکمیل و اتمام مسکن مهر و بحث عمران روستایی هم در حوزه راه و هم در حوزه مسکن و احداث سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در برنامه است.

حسینی ادامه داد: نیروهای مسلح در داخل شهرها اراضی را تحت اختیار دارند که با قانون خروج پادگان‌ها از شهرها و تدبیر مقام معظم رهبری بخشی از اراضی به احداث واحدهای مسکونی برای آنها تعلق خواهد گرفت.

وی از استقبال وزارت دفاع از طرح احداث واحدهای مسکونی برای نیروهای مسلح در اراضی تحت اختیار آنها خبر داد و افزود: جلسات کارشناسی متعدد و ثمربخش تشکیل شده و از تمامی ظرفیت‌های لازم به منظور اجرای این طرح استفاده می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، همچنین از تشکیل کمیته اجرایی مشترک بین وزارت راه و وزارت دفاع برای اجرایی شدن این طرح خبر داد و گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی ترکیب جمعتی و نه تفکیک آن است. وزارتخانه با دنبال کردن تاکیدهای مقام معظم رهبری و رییس جمهوری موضوع داشتن سرپناه را برای نیروهای مسلح و مردم ملاک عمل قرار داده است. در عین حال سرریز اجرای این طرح می تواند مورد استفاده سایر مردم قرار بگیرد.

گفتنی است، تفاهم نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی صبح امروز به امضای مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و امیرسرتیپ حاتمی وزیر دفاع در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی به مظنور تامین مسکن بخشی از نیروهای مسلح به امضای طرفین رسید. این طرح قرار است تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد و در اختیار واجدین شرایط قرار بگیرد.