شناسهٔ خبر: 68722 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس؛

فاصله شیراز به کرمان ۳۵ کیلومتر کم می‌شود

راهسازی مسافت شیراز به کرمان از طریق محور جدید الاحداث شیراز- استهبان-نیریز ۳۵ کیلومتر کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس , فیروز تکاور گفت: یک مسیر جدید از کرمان به شیراز از طریق نی ریز- خرامه- شیراز به طول ۱۰۸ کیلومتر با مشخصات راه و در دست احداث است.

وی خاطر نشان ساخت: احداث ۴۰ کیلومتر از این محور به اتمام رسیده که ۳۶ کیلومتر آن آسفالت شده و ۴ کیلومتر دیگر آماده آسفالت است که پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین قیر تا یک ماه آینده آسفالت آن به اتمام برسد.

تکاور اذعان داشت: ۶۸ کیلومتر باقی مانده نیز ۳۰ کیلومتر آن مطالعات کامل شده و سعی می کنیم همزمان با بهره برداری از ۴۰ کیلومتر قطعه جدید به طول ۳۰ کیلومتر نیز آغاز شود.

وی اضافه کرد: ۳۸ کیلومتر بعدی که قطعه سوم است  در دست بررسی و مطالعه است و انتهای ۱۰۸ کیلومتر به بزرگراه استهبان – نیریز متصل می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس با اشاره به این مطلب که این محور صددرصد احداثی می باشد و کاملا جاده جدید است گفت: با توجه به جدید الاحداث بودن مسیر هیچ گونه نقطه یا نقاط پر حادثه ای در این محور وجود ندارد و کاملا ایمن است.

وی افزود: بدلیل اینکه این محور عمدتا از حاشیه دریاچه بختگال عبور میکند و کاملا یک منطقه توریستی و تولیدی است، باعث رونق اشتغال و گردشگری می شود.

تکاور اذعان داشت: با توجه به اینکه شهر خرامه نیز در مسیر این محور است و مسیر ترانزیت شرق به غرب می شود باعث توسعه و رونق شهرستان خرامه نیز می شود.