شناسهٔ خبر: 68744 - سرویس استان‌ها

جزئیات برگزاری کمیسیون ماده پنج شهرستان بجنورد

ماده 5بجنورد معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از جزئیات برگزاری کمیسیون ماده پنج شهرستان بجنورد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، روزبه دادجو گفت: این جلسه با حضور معاون عمرانی استاندار و دیگر اعضای کمیسیون در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه تعداد ۲۷ پرونده در قالب ۲۰ بند مطرح و مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت.

دادجو بیان کرد: موضوعات مطرح شده در جلسه شامل افزایش سطح اشغال ناشی از بازگشایی معابر و بررسی گذربندی‌های پیشنهادی شهرداری و تغییر کاربری بود.

وی افزود: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این جلسه بیان کرد با توجه به سرانه آموزشی پایین در سطح شهرهای استان نسبت به میانگین کشوری رفع این مشکل نیازمند هم اندیشی و تعامل دستگاه‌های مرتبط جهت افزایش سرانه ها است. 

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: همچنین مصطفی زاده، مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه به قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن توسط شرکت تعاونی ها اشاره کرد و افزود: باید از تغییر کاربری اراضی خدماتی که در ازای تغییر کاربری ها در اختیار شهرداریها قرار گرفته خودداری شود.