شناسهٔ خبر: 68791 - سرویس استان‌ها

افزایش ۸۱ درصدی صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان

تریلی مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از افزایش ۸۱ درصدی صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، علی خانقائی در حاشیه بازدید محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و هیأت همراه از پایانه مرزی میرجاوه، با اشاره به اهمیت بالای این پایانه مرزی در مراودات تجاری با کشور پاکستان گفت: افزايش۵۷ درصدي عبور کالا از پایانه مرزی میرجاوه در سه ماهه اول سال، نشان از افزایش اهمیت این پایانه مرزی و تأثیر مثبت سیاست های اقتصادی دولت در این زمینه دارد.

خانقایی گفت: رفع موانع موجود در صادرات و ترانزیت کالا، بهسازي و تجهيز پايانه هاي مرزي، برنامه ریزی و هماهنگي های بین بخشی و استفاده بهینه از ظرفيت هاي بخش خصوصي در حوزه حمل و نقل، رونق صادرات و ترانزیت را برای استان در پی داشته و باعث رشد ۸۱ درصدی صادرات و رشد ۵۱ درصدی ترانزیت از این پایانه مرزی شده است.

وي گفت: اهتمام دولت جهت توسعه زيرساخت ها خصوصاً در بندر اقیانوسی چابهار، در کنار موقعیت ویژه و ممتاز استان سیستان و بلوچستان به دلیل همسایگی با دو کشور پاکستان و افغانستان و نیز دسترسی به آب های آزاد، از دلایل اصلی رشد چشمگیر مبادلات تجاری با کشورهای همسایه شده است.

خانقائی در پایان با اشاره به جابجایی مجموعاً ۷۳۹ هزار و ۸۴۴ تن کالا از پايانه های مرزي میلک و میرجاوه در سه ماهه اول سال جاري گفت: از این میزان کالا، بيش از ۴۲۹ هزار تن كالا سهم پايانه مرزی ميرجاوه و بیش از ۳۱۰ هزار تن سهم پایانه مرزی میلک بوده است.