شناسهٔ خبر: 68834 - سرویس استان‌ها

صعود تیم کوهنوردی وزارت راه و شهرسازی به قله پراو

کوهنوردی تیم کوهنوردی وزارت راه و شهرسازی به منظور گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر به قله پراو صعود کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برنامه کوهنوردی خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی با حضور منتخبین ادارات کل راه و شهر سازی و  راهداری و حمل ونقل جاده ای  استان ها متشکل از استان های فارس و لارستان، همدان، خراسان رضوی، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، با میزبانی و حضور همکاران اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه و  اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه(جمعا ۲۵ نفر) با مدیریت اداره کل خدمات ، پشتیبانی و رفاه وزارت متبوع ، به سرپرپرستی آقای جمشید محمدی با موفقیت برگزار شد.

هزچند این برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر اجرا شد، اما بدلیل تقارن روز این روز با ماه مبارک رمضان، این برنامه  در تاریخ  ۳۰ و ۳۱ خردادماه  و به عنوان بخشی از تقویم کوهنوردی وزارت راه و شهرسازی به اجرا در آمد.

در این برنامه همکاران کوهنورد استانها در ساعت ۹:۳۰ روز پنجشنبه ۳۰ خرداد  از تنگه چالابه کرمانشاه برنامه کوهپیمایی خود را آغاز کرده و در ساعت ۱۳ جهت صرف ناهار و ادای فریضه نماز توقفی در چشمه دوزری داشتند. سپس در ساعت ۱۹ وارد پناهگاه پراو شده و جهت شبمانی مستقر شدند.

کوهنوردان سپس روز جمعه ساعت ۷ از پناهگاه حرکت کرده ود ر ساعت ۸ در یک تلاش جمعی توانستند پای بر چکاد پراو نهاده و سالگرد آزادی خرمشهر را گرامی بدارند. سپس مسیر بازگشت را پیش گرفته و پس از جمع آوری کمپ و زباله های خود بسمت چشمه دوزری براه افتاده و در ساعت ۱۳ برای صرف ناهار و ادای فرایض توقف داشتند. این برنامه در ساعت ۱۸ با ورود به کرمانشاه  پایان یافت.