شناسهٔ خبر: 68837 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

تخریب ۱۲۷ هکتار باغات تهران در ۱۵ ساله گذشته/ رویکرد شورای شهر تهران در خصوص باغات تهران، صیانت و حفاظت است

پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی در سال 98 زهرا صدراعظم نوری، گفت: پیشنهادی که از سوی شورای شهر تهران در خصوص حفاظت و صیانت از باقیمانده باغات تهران به شورای عالی شهرسازی و معماری آمده است حاوی این ویژگی‌ها است که به رغم فشارها و مشکلاتی که وجود دارد، باقیمانده آنچه که به عنوان ذخیره گاه شهر تهران است حفظ شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، زهرا صدر اعظم‌نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران در پنجمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص موضوع اصلاح ضوابط و مقررات ساخت و ساز در باغات شهر تهران، با اعلام این مطلب که نظر کمیته فنی شورای عالی و همچنین اعضای شورای شهر در خصوص اصلاح ضوابط و مقررات ساخت و ساز در باغات شهر تهران، نقاط مشترک فراوانی دارد، گفت: رویکرد شورای اسلامی شهر تهران، صیانت و حفاظت از باغات تهران است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای‌شهر تهران، گزارش تهیه شده توسط شهرداری تهران در خصوص باغات تهران را گزارشی جامع و دربرگیرنده تمام جوانب عنوان کرد و افزود: گزارش ها و تحقیق ها بر اساس اسناد رسمی حاکی است در دو دهه گذشته و به ویژه در ۱۵ تا ۱۰ ساله اخیر، یعنی سال های ۸۷ تا ۹۷ بیش از ۱۲۷ هکتار از اراضی مشجر و سبز شهر تهران بارگذاری و تبدیل به مجتمع های تجاری و اداری شده است. در حالیکه این میزان تخریب از اراضی مشجر و باغات در شهر تهران تنها یک درصد از منابع درآمد شهرداری را تامین کرده است.

صدراعظم نوری رویکردهای شورای شهر را در دوره جدید در خصوص باغات و حفظ و صیانت از آنها رویکردی مثبت ارزیابی کرد و توضیح داد: لغو مصوبه برج- باغ، کاری ارزشمند بود که توسط شورای شهر تهران انجام شد. همچنین پیشنهادی که از سوی شورای شهر تهران به شورای عالی شهرسازی و معماری آمده است حاوی این ویژگی ها است که به رغم فشارها و مشکلاتی که وجود دارد، باقیمانده آنچه که به عنوان ذخیره گاه شهر تهران است حفظ شوند.

عضو شورای شهر تهران، تصریح کرد: پیشنهادهای شورای شهر تهران در خصوص صیانت و حفاظت از باغات کاملا عملیاتی و اجرایی است و می تواند در صورت اجرا و تحقق به حفظ باغات باقیمانده شهر تهران ختم شود.

وی اعلام کرد: نظرات کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با نظرات کمیته فنی در خصوص باغات شهر تهران و پیشنهادهای شهرداری برای این منظور با هم منطبق است و در خصوص اختلافات جزئی می توان، با گفتگو به حل و فصل برخی از اختلافات جزئی رسید.

صدراعظم نوری اقدامات شهرداری تهران را در خصوص صیانت از باغات تهران، اقدامی قابل قبول و قابل دفاع برشمرد.