شناسهٔ خبر: 68841 - سرویس استان‌ها

پهپادها برای مقابله با زمین خواران مشارکت می‌کنند

خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: این یگان به زودی از پهپادها برای مقابله با زمین خواری در تمامی استان‌های کشور استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، سرهنگ جواد خردمند در مراسم معارفه دومین فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی استان اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و اولویت قرار گرفتن مبارزه با این پدیده از سوی دستگاه‌های متولی، مطالعه استفاده از پهپادها در دستور کار قرار گرفته است و با توافق‌های به عمل آمده تلاش کرده‌ایم تا در هر یک از استان‌های کشور یک یا ۲ فروند از این وسیله به کارگیری شود.

وی با تاکید بر ضرورت عمل به قانون توسط متولیان و قانونگذاران جامعه و اینکه در درجه نخست نیز مدیران دستگاه‌ها و سپس آحاد جامعه ملزم به اجرا، وفاداری و احترام به آن هستند، اظهار داشت: توجه به قانون، حقوق بیت المال را تضمین می‌کند اگرچه اجرای آن سخت و دشوار باشد.

خردمند اهتمام به قانون را امری ضروری در جامعه دانست و تاکید کرد: هر چقدر بی اعتنایی به قانون از جانب مدیران صورت گیرد دامنه گسترش آن در جامعه بیشتر خواهد شد.

این مسئول انتظامی اضافه کرد: احساس‌های شخصی، گرایش‌های قومی و صنفی و فشارهای خارجی هرگز نباید مانع از اجرای قانون از سوی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن شود.

وی، زمین خواری را پدیده‌ای اجتماعی دانست و تصریح کرد: در سال‌های اخیر حتی افراد و شخصیت‌های صاحب نفوذ نیز به این مساله دامن زده و در نتیجه هزینه‌های گزافی برای آن پرداخت شده است.

سرهنگ خردمند یادآور شد: مقام معظم رهبری در سال ۹۳ در این رابطه اظهار داشتند: "پدیده زمین خواری موضوعی جدید نیست اما توقع این بوده که در جمهوری اسلامی این مساله متوقف شود و مسئولان نیز در برابر آن قاطعیت نشان دهند و افراد از این مساله سو استفاده نکرده و به شدت نیز با آن برخورد شود".

وی، جهت گیری یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن را پیشگیری از زمین خواری برشمرد و افزود: رویکرد این یگان در این حوزه استفاده از فناوری‌های نوین است و در این رابطه نیز با مساعدت وزارت راه و شهرسازی به زودی شماره چهار رقمی جهت تماس در امر پیشگیری از پدیده زمین خواری و… اعلام می‌شود.

نصب ۱۰۰ دستگاه ردیاب بر خودروهای موتوری یگان

سرهنگ خردمند اضافه کرد: در راستای مأموریت‌های محوله به این دستگاه به زودی ۱۰۰ دستگاه ردیاب (GPS) بر خودروهای گشتی یگان حفاظت نصب می‌شود تا مأموریت‌ها در هر مرحله به صورت آنلاین مورد رصد قرار گیرد.

این مسئول نظامی خاطرنشان کرد: در خرداد ماه گذشته با انجام کارهای اطلاعاتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن قزوین، ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی شترک قزوین رفع تصرف شدند.

وی، قزوین را یکی از استان‌های پیشرو در راه اندازی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن دانست و افزود: طی یک سال گذشته ارزش اراضی باز پس گیری شده توسط این یگان در استان بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال بوده است.

در پایان این نشست از تلاش‌های سرهنگ امیر علوی نژاد تقدیر شده و سرهنگ سعید شعبانزاده به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت  زمین و مسکن راه و شهرسازی استان قزوین معرفی شد.