شناسهٔ خبر: 68854 - سرویس استان‌ها

احداث ۸۲ کیلومتر بزرگراه در چهارمحال و بختیاری

داریوش حسینی مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از احداث ۸۲ کیلومتر بزرگراه در محورهای شریانی و پرتردد این استان در امسال خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی استان چهار محال و بختیاری, داریوش حسینی گفت: از وجود ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد و اظهار داشت: هم اینک ۸۲ کیلومتر بزرگراه در ۱۰ نقطه استان با ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

به گفته وی، محورهای ارتباطی بروجن به شهرکرد با ۱۳ کیلومتر طول و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، بروجن به لردگان با ۱۵ کیلومتر طول و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی و محور سفید دشت از جمله این محورهاست.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: محور ارتباطی کمربندی و ورودی سامان به طول ۹ کیلومتر از دیگر پروژه‌های مهم استان است که اوایل سال جاری احداث، تکمیل و بهره برداری شد.

وی گفت: در شهرستان فارسان برای محور ارتباطی باباحیدر با ۳ کیلومتر طول و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و جاده پردنجان – جونقان با ۳.۵ کیلومتر طول و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی بزرگراه نیز در دست اقدام است.

نیاز ۴ هزار میلیارد ریالی برای تکمیل بزرگراه‌های در دست اقدام

حسینی تاکید کرد: بزرگراه شهرکرد به شلمزار به طول ۱۳ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در شهرستان کیار در دستور کار قرار دارد که در مجموع برای بزرگراه‌های در دست اقدام افزون بر ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تأمین اعتبار، این محورها تکمیل خواهد شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین تصریح کرد: احداث ۷۰ کیلومتر راه اصلی در شهرستان‌های شهرکرد، اردل، سامان، فارسان و کیار در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

حسینی تصریح کرد: این طرح‌ها به طور میانگین از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی برخوردار است.

استان چهارمحال و بختیاری بلحاظ موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در محور ارتباطی ترانزیتی استان‌های مرکزی به بنادر جنوب و جنوب غرب کشور به عنوان یکی از مهمترین شاهراه‌های اقتصادی کشور با ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی مطرح است.