شناسهٔ خبر: 68877 - سرویس مسکن و شهرسازی

افتتاح بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللی صنعت ساختمان(معماری و عمران)، صنايع سرمايشی و گرمايشی در مشهد

جلسه بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللی صنعت ساختمان (معماری و عمران) و صنايع سرمايشی و گرمايشی مشهد با حضور مدیران و مسئولان کشوری و استانی در شهر مشهد افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللی صنعت ساختمان (معماری و عمران) و صنايع سرمايشی و گرمايشی مشهد با حضور مدیران و مسئولان کشوری و استانی در شهر مشهد افتتاح شد.

در آیین افتتاح بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي صنعت ساختمان (معماري و عمران) و صنايع سرمايشی و گرمايشی، محمد شكرچی زاده رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي، قاضي زاده هاشمي عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي، علوي نايب رئيس كمسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، حسين زاده رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت سهامي نمايشگاه هاي ج. ا.ا. ، مهدي نيا رئيس كمسيون عمران و شهرسازي شوراي اسلامي شهر مشهد، سيفي مديرعامل نمايشگاه بين المللي مشهد و جمعی از مسئولين اجرايي استان خراسان رضوي و فعالان اقتصادي، تشكل هاي صنفي و دست‌اندركاران صنعت ساختمان، همچنين شركت‌هاي توليدكننده حوزه ساختمان، مسكن و شهرسازي كشور بويژه استان خراسان رضوي و استان هاي همجوار حضور داشتند.

در ابتدای اين مراسم سيفي مديرعامل نمايشگاه بين‌المللي مشهد، ضمن خيرمقدم به شرکت‌کنندگان، از مشاركت آنان در بيست و دومين نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان مشهد بويژه حضور ميهمانان ويژه در مراسم افتتاحيه تشكر و قدرداني نمود.  

در ادامه مهدي نيا رئيس كمسيون عمران و شهرسازي شوراي اسلامي شهر مشهد به ضرورت پرداختن اصولي و علمي به حوزه ساختمان و تعامل تنگاتنگ آن با فناوري هاي نوين و شركت هاي دانش بنيان در قالب برگزاري نمايشگاه تخصصي در اين زمينه اشاره نمود.

حسين زاده رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت سهامي نمايشگاه هاي ج. ا.ا. ضمن برشمرده مزایای هم افزايي علمي و اجرايي برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي، استقبال كم نظير توليدكنندگان صنعت ساختمان كشور را از نمايشگاه صنعت ساختمان مشهد مايه خرسندي دانست و ابراز اميدواري کرد تا برگزاري اين رويداد صنعتي و بازرگاني موجبات ارتقای صنعت ساختمان شهر مقدس مشهد را فراهم آورد.  

شكرچي زاده رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي نیز در ادامه ضمن ابراز خرسندی در شهر مقدس مشهد و در جوار حرم رضوي، از زحمات تمامي دست اندركاران برگزاري بيست و دومين نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان مشهد بويژه همكاري مؤثر دفتر منطقه اي شمال شرق مركز تحقيقات راه، مسكن وشهرسازي تشكر و قدرداني نمود.

وي ضمن اشاره به مقوله ارتقای و توسعه مسكن و ساختمان به عنوان يكي از اصلي ترين دغدغه‌هاي وزارت راه و شهرسازي و بويژه مقام عالي وزارت، توجه ويژه به صنعتي سازي و استفاده ازفناوري‌هاي نوين و همچنين بسترسازي  پرداختن به توليد دانش بنيان درقالب تاسيس و راه‌اندازي استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها را بسيار مؤثر و كارا دانست.  

شکرچی‌زاده همچنين ابراز اميدواري كرد با توجه به اقبال مشاركت در اين رويداد بازرگاني صنعتي، آهنگ صنعتي‌سازي و بهره‌مندي از فناوري هاي نوين درعرصه ساخت و ساز شهر مقدس مشهد در كسوت پايتخت معنوي كشور، سرعت بيشتري گيرد.  

پس از برگزاری مراسم افتتاحيه، نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان مشهد توسط دكتر شكرچي زاده افتتاح و از غرفه هاي مختلف حاضردر اين نمايشگاه از جمله غرفه دفتر منطقه اي شمال شرق مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي  بازديد به عمل آمد.  

پس از افتتاح نمایشگاه، جلسه جمع بندي و هم انديشي در خصوص نمايشگاه هاي ساختمان كشور و همچنين نمايشگاه هاي خارجي بويژه سلسله نمايشگاه اكسپو،  با حضور رضايي رئيس كميسيون عمران  مجلس شوراي اسلامي  برگزار شد.

لازم به ذكر  است تعداد ١٤٧ شركت داخلي و ١٠٠ شركت خارجي با زمينه فعاليت تاسيسات و صنايع سرمايشي و گرمايشي، شيرآلات، درب و پنجره، مصالح ساختماني، سازه ساختماني آهن آلات، يراق آلات، دكوراسيون يراق آلات، دكوراسيون دكوراسيون داخلي همچنين هيات هاي خارجي از كشورهاي عراق، سويه و افغانستان در اين نمايشگاه حضور دارند که این مشارکت نسبت به سال قبل با ٢٣ درصد افزايش در سال رونق توليد مواجه شده است.  

همچنین در طول برگزاري اين نمايشگاه، دوره هاي آموزشي درس هايي از سيل هاي اخير در حوزه راه، مسكن و شهرسازي، فناوري هاي نوين صنعت ساختمان و سمينار  تخصصي نورپردازي  و نما در دستوركار قرار دارد.

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي صنعت ساختمان (معماري و عمران) و صنايع سرمايشي و گرمايشي مشهد، از تاريخ ٤ لغايت ٧ تيرماه سال جاري در حال برگزاری است.