شناسهٔ خبر: 68887 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

تامین اعتبار تسهیلات ۷۰ هزار واحد مسکونی سیل‌زده/تخصیص ۳۶ درصدی بودجه۷۴۶ میلیاردتومانی دولت برای عمران روستایی مناطق سیل‌زده به بنیاد مسکن

محمدرضا شاملو محمدرضا شاملو با اعلام این مطلب که ۷۴۶ میلیاردتومان برای جبران خسارات به تاسیسات در مناطق سیل زده و عمران روستایی پیش بینی شده است از تخصیص ۳۶ درصدی آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون خبر داد.

محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آخرین اقدامات بنیاد مسکن در مناطق سیل‌زده، گفت: تقریبا پرونده تمامی متقاضیان تشکیل شده است. بیش از ۱۵۰ هزار واحد آسیب دیده به صورت جزئی و کلی شناسایی شده‌اند که تاکنون برای بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی تسهیلات تعیین شده و تامین اعتبار انجام گرفته و از طریق ستادهای معین کار، آغاز شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: برای واحدهای مسکونی روستایی تخریب شده از سیل ۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای شهری ۵۰ میلیون تومان در واحدهای روستایی ۱۰ میلیون تومان و شهری ۱۲ میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شده است.

به گفته شاملو، کمک‌های تامین معیشتی و تامین لوازم خانگی در شهرها و روستاها تا ۵ میلیون تومان است و ۱۵ میلیون تومان برای تامین معیشتی و لوازم خانگی تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد: تامین اجاره برای واحدهای ۱۰۰ درصد تخریب که نیاز به اسکان موقت دارند روستایی ۶ میلیون تومان و شهری ۱۲ میلیون تومان است.

شاملو گفت: در بحث عمران روستایی، به موازات بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب‌دیده از سیل، تامین اعتبار ۷۴۶ میلیاردتومانی برای تاسیسات روبنایی و امکاناتی که قبل از سیل در روستا وجود داشت پیش‌بینی شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: حدود پنج هزار روستا از سیل اخیر دچار آسیب شدند اما روستاهایی که به تاسیسات آنها آسیب وارد آمده ۱۵۰۰ روستا هستند که برای جبران خسارات تاسیسات آنها از سوی دولت ۷۴۶ میلیاردتومان اعتبار مصوب شده است. از اعتبار مصوب شده فوق تاکنون حدود ۳۶ درصد تخصیص در مرحله نخست در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گفته است.

وی افزود: کارهای مقدماتی برای تهیه طرح ها و انتخاب پیمانکار به منظور آغاز عملیات اجرایی آغاز شده است.

به گفته شاملو، بخشی از این اعتبارات مربوط به تامین زمین و بخشی نیز مربوط به آماده سازی مناطقی است که جابه جایی کلی و یا موضعی دارند که  در این بخش نیز کارهای آغاز شده و در دست انجام است.