شناسهٔ خبر: 68931 - سرویس وزارتی

به همراه معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام شد

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه ۲۱۰۰ واحدی بازآفرینی شهری مشهد

بازدید وزیر راه و شهر سازی از پروژه های باز افرینی شهر مشهد وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز از پروژه ۲۱۲۰ واحدی بازآفرینی شهری مشهد واقع در اراضی موسوم به " شاملو" در بلوار رسالت مشهد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی ظهر امروزبه همراه سید محمد پژمان  معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از مراحل ساخت پروژه ۲۱۲۰ واحدی بازآفرینی شهری مشهد واقع  در اراضی موسوم به " شاملو" در بلوار رسالت مشهد بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید بر تأمین پارکینگ و کاربری های مورد نیاز و استفاده از فناوری های نوین ساختمان تأکید کرد.

در این پروژه بازآفرینی شهری ۵۴۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت و با تصویب کمیسیون ماده ۵، جزئیات موضوع به مرحله اجرا رسیده است.

در این بازدید مطرح شد که تا پایان سال ۱۳۹۸، تعداد ۷۵۰ واحد مسکونی در این پروژه به اتمام مرحله سفت کاری برسند.

زمان اجرای این پروژه در ۵ سال و سه فاز اجرایی پیش بینی شده است و سیستم اجرا به صورت صنعتی-تونلی خواهد بود.

پروژه ۲۱۲۰ واحدی بازآفرینی شهری مشهد واقع  در اراضی موسوم به " شاملو" در بلوار رسالت مشهد در زمینی به وسعت ۱۵۸ هزار  و ۴۳۸ مترمربع و با زیربنای ۲۸۱ هزار و ۷۰۶ متر مربع در نظر گرفته شده است.

برآورد اولیه برای ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده مشهد ۱۰ هزار واحد است که از این تعداد با قراردادی که بسته شده، کار ساخت بیش از ۲ هزار واحد آن در اراضی شاملو آغاز شده است.

بنابر این گزارش تفاهم‌نامه‌های استانی و کشوری بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی به اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی ابلاغ شده است و در چند حوزه همچون اراضی شاملو، شهرک شهید رجایی، شهرک شهید باهنر و توس اقدامات آغاز شده است.

در بحث بازآفرینی علاوه بر کالبد، ارتقاء کیفیت سکونت، محیط‌ زیست، خدمات و ... مدنظر قرار گرفته است و با تصمیم شهرداری مشهد مبنی بر ایجاد ۶۶ دفتر تسهیلگری در محلات هدف،

اولویت کاری اداره کل راه و شهرسازی تشریع در باز آفرینی مناطقی نظیر اراضی شاملو، توس، شهرک‌های شهید رجایی و باهنر است.