شناسهٔ خبر: 68957 - سرویس استان‌ها

پایان حفر تونل چهار طاق در محور ارتباطی بخش منج لردگان

بازدید تونل لردگان مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از بازگشایی و پایان حفر تونل چهار طاق در محور ارتباطی بخش منج لردگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری ، داریوش حسینی اظهار داشت: برای حفر این تونل ۳۸۰ متری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه شده است و برای تکمیل، آسفالت و تجهیزات روشنایی آن نیز به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: با احداث این تونل زمینه تسهیل عبور و مرور ۱۰ هزار نفر از جمعیت حدود ۲۸ روستایی و عشایری منطقه بارز تسهیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: تونل گردنه چهار طاق به طول ۳۸۰ متر و عرض ۵.۷ متر احداث و با بهره برداری از آن گردنه حادثه خیز و برفگیر چهارطاق لردگان حذف خواهد شد.

حسینی، از آغاز تحکیم لاینیگ طرح یاد شده نیز خبر داد و افزود: با بازگشایی این تونل حدود دو کیلومتر تغییر مسیر خواهد داشت که دستور اجرای کار به پیمانکار برای انجام این کار داده شده است.

به گفته وی، گردنه چهار طاق لردگان که در مسیر لردگان، منج به ایذه در استان خوزستان قرار دارد، از مناطق سخت گذر و از راه‌های ارتباطی استان با جنوب کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: این گردنه همچنین از پرحادثه خیز ترین مسیرهای استان که در مسیر ارتباطی مناطق روستایی دهستان اوره و بارز قرار دارد.

دهستان اوره و بارز از توابع بخش منج با جمعیت ۱۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری مرکز شهرستان لردگان و هم مرز با استان خوزستان واقع شده است.