شناسهٔ خبر: 6899 - سرویس استان‌ها

برگزاری نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهری در قم

جلسه ستاد باز آفرینی پایدار شهری استان قم نخستین جلسه ستاد باز آفرینی پایدار شهری استان قم در استانداری تشکیل شد .

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان قم در این جلسه  که به ریاست جواد دلاوری معاون عمرانی استانداری قم و با حضور مسئولان راه وشهرسازی ،  شهرداری، آموزش و پرورش ،علوم پزشکی ،شرکت آب و فاضلاب و شرکت برق منطقه ای قم و  سایر اعضای این ستاد تشکیل شد مدیرکل راه وشهر سازی استان  در بیان علت  تشکیل ستاد باز آفرینی شهری گفت : تهیه طرح ها و برنامه های احیا، بهسازی و نوسازی بر اساس تقاضای واقعی ساکنان محلات هدف بر اساس  فراخور ویژگی های اقتصادی ،اجتماعی و کالبدی  به منظور بهبود کیفیت زندگی ،تقویت و ارتقای هویت محلات هدف    در سطح استانی است.
محسن بهشتی مدیر کل راه وشهرسازی استان قم و دبیر این ستاد ضمن اعلام خبر فوق در خصوص شرح وظایف  آن  گفت :این   ستاد  همه وظایف قبلی ستاد توانمند سازی سکونتگاه های غیر رسمی را دارا ا ست  و در عین حال به موضوع بافت های فرسوده ، با فت های تاریخی با ارزش وبافت های فرسوده ای  که نزدیک شهرها قراردارند می پردازد .

وی ادامه داد : وظایف این ستاد گسترده تر از ستاد قبلی بوده و ضمنا علاوه بر رویکرد پروژه محوری به مسائل اجتماعی ،اقتصادی ،فرهنگی و .... نیز توجه دارد .

در مقدمه سند مذکور آ مده است : " ....  مطابق ماده ۱۶ قانون حمایت از احیاء ،بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده ناکارآمد شهری و با هدف جلب همکاری و مشارکت همه دستگاه های ذیربط درفرآیند باز آفرینی پایدار به منظور حفظ حقوق شهروندی به ارتقای کیفیت زندگی با زیبایی هویت شهری بر اعمال حکمروایی محلی ، مدیریت یکپارچه و ایجاد وحدت رویه بین همه عوامل مرتبط در سطح ملی ومحلی تنظیم و به تصویب هیات محترم دولت در مهرماه ۹۳ رسیده است ."