شناسهٔ خبر: 69018 - سرویس استان‌ها

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی:

دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان خراسان شمالی تلاش را مضاعف کنند

جواد عمادیان فر جواد عمادیان‌فر گفت: دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان تلاش را در راستای جذب اعتبارات پروژه های بازآفرینی شهری استان مضاعف کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی, جواد عمادیان‌فر اظهار داشت: در حوزه بازافرینی شهری حدود ۵۸ پروژه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ قانون تامین اعتبار شده است که دستگاه های عضو این ستاد باید کمک کنند تا این اعتبار برگشت نخورد.

وی گفت: تا کنون نامه هایی به فرمانداران به عنوان روسای بازآفرینی شهرستان ها و شهرداران به عنوان دبیران ستاد شهرستانی شهرهای بجنورد ،شیروان و اسفراین مبنی بر تحویل نقشه ها و برآورد پروژه های مربوطه زده شده است تا اسناد و مدارک پروژه های مربوطه جهت انجام امور مناقصه به دبیر خانه های بازآفرینی شهرهای فوق ارائه دهند.

عمادیانفر به تعداد پروژه ها و اسناد باقیمانده اشاره کرد و افزود:در کل ۴۹ پروژه عمرانی در خصوص بحث بازآفرینی در استان داریم که از این تعداد ۷ اسناد به این اداره کل ارسال شده و در حال بررسی اسناد می باشیم و ۴۲ اسناد هنوز از ادارات عضو ستاد بازآفرینی ارسال نشده است.

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی همچنین اعلام کرد: ۳۴۵۳ واحد مسکن در قالب پروژه های مشارکتی با بخش خصوصی در شهرهای بجنورد و اسفراین ،جاجرم ،گرمه و تیتکانلو تعریف شده است که در حال حاضر مذاکرات در این خصوص با بخش خصوصی ادامه دارد.

در پایان لازم به ذکر است ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای شهر اسفراین در ۲ محله برای سال ۹۸ برنامه ریزی شده است که بعد از تامین اعتبار قابل انجام است.