شناسهٔ خبر: 69067 - سرویس استان‌ها

پیشرفت ۳۵ درصدی در بازسازی محور ریلی بافق- کرمان

ریل گذاری مدیرکل راه آهن کرمان گفت: به منظور افزایش سرعت، ارتقای ایمنی سیر قطارهای عبوری و جلب رضایت مسافران تاکنون بیش از ۷۰ کیلومتر از محور بافق-کرمان بازسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن کرمان, محمدرضا فیروزکوهی اذعان داشت: پروژه بازسازی محور بافق- کرمان ازجمله طرح‌های مهم در توسعه حمل‌ونقل ریلی استان است و همزمان با اتمام پروژه، بازسازی و بازگشایی سه ایستگاه را نیز در برنامه داریم.

فیروزکوهی با توضیح درمورد پیشرفت پروژه گفت: در حال حاضر شاهد پیشرفت ۶۰ درصدی بلاک مورد- سی ریز در محور بافق- کرمان هستیم, این بلاک بیشترین تاثیر را در افزایش زمان سیر وسایل نقلیه ریلی داشته که با تمهیدات لازم تاکنون ۱۱ کیلومتر از بلاک مذکور مورد بازسازی قرارگرفته است. همچنین بعد از اتمام بازسازی بلاک مورد-سی ریز، بازسازی بلاک سی ریز-گل زرد آغاز می‌شود.

مدیرکل راه آهن کرمان تصریح کرد: با بازسازی‌های صورت گرفته، تقلیل سرعت‌ در این محور حذف‌شده و زمان سیر قطارهای مسافری در محدوده اداره کل راه‌آهن کرمان ۳۰ دقیقه کاهش و با اتمام عملیات بازسازی امکان افزایش سرعت قطارهای مسافربری به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت فراهم خواهد شد.