شناسهٔ خبر: 69097 - سرویس هوایی

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد

تداوم همکاری های ايران و روسيه در حمل و نقل هوايی/ استقبال از سرمايه گذاری روس‌ها در پروژه‌های توسعه فرودگاهی ايران

تفاهم در کميسيون همکاری های مشترک ايران و روسيه دو طرف در خصوص توسعه همکاری های حمل و نقل هوايی مذاکره و موفقت کردند که همکاری ها را در زمينه افزايش جابجايی بار و مسافر در آينده تداوم دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، وحید شاملو، رییس گروه همکاری های بین المللی این شرکت با اشاره به برگزاری کمیسیون همکاری های مشترک ایران و روسیه در اواخر خرداد امسال عنوان کرد: در این نشست که به دعوت معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، موضوعات مربوط به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران شامل زمینه های مشترک همکاری، استقبال از طرف های روس جهت سرمایه گذاری در طرح های توسعه فرودگاهی ایران، پیگیری مطالبات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از شرکت های هواپیمایی روس، تبادل دانش فنی و راه های گسترش و توسعه سطح همکاری ها مورد بحث قرار گرفت.

شاملو با بیان اینکه در این نشست دو طرف (شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و وزارت حمل و نقل روسیه) در خصوص توسعه همکاری های حمل و نقل هوایی مذاکره و موافقت کردند همکاری ها را در زمینه افزایش حمل و نقل بار و مسافر در آینده تداوم دهند، افزود: دو طرف اعلام کردند که موافقت نامه تسهیل قوانین ورود، اقامت و خروج اعضای کروی پروازی هواپیماهای شرکت هواپیمایی روسیه و ایران بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه اجرا شد.

رییس گروه همکاری های بین المللی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طرف ایرانی از سرمایه گذاری و تامین مالی بخش های اقتصادی فدراسیون روسیه در پروژه های توسعه فرودگاهی ایران استقبال و فهرست و مشخصات پروژه های قابل مشارکت و سرمایه گذاری فرودگاه های خود را به طرف روس ارایه کرد. طرف روس نیز موافقت کرد فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت را به سرمایه گذاران بخش های مختلف روسیه ارایه و نتیجه را به طرف ایرانی اعلام کند.

وی افزود: با توجه به وجود منطقه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری در محدوده شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، طرف ایرانی از حضور شرکت های بین المللی بار هوایی بزرگ روس فعال در زمنیه های مختلف حمل و نقل استقبال کرد.

شاملو همچنین گفت: با توجه به اعلام آمادگی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران  جهت تبادل دانش روز متخصصان در زمینه عملیات فرودگاهی و مدیریت ترافیک هوایی مقرر شد طرف روس مراتب را به سازمان های ذیربط روسیه منعکس و طرف ایرانی را طی پنج ماه آینده از نتیجه مطلع کند.