شناسهٔ خبر: 69101 - سرویس جاده‌ای

مشاور وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

اجرای طرح‌های راهسازی در استان سیستان و بلوچستان برای تطبیق با سند محرومیت‌زدایی

مرتضی باقری مرتضی باقری با اشاره به اینکه این وزارتخانه به عنوان معین استان سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کند، از بازدید از طرح‌های راهسازی جنوب این استان به منظور تطبیق با سند محرومیت‌زدایی خبر داد.

مرتضی باقری، مشاور وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این وزارتخانه معین استان سیستان و بلوچستان است، گفت: امروز و فردا به منظور پیگیری سند محرومیت زدایی از منطقه بلوچستان به همراه نمایندگان شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل و سازمان راهداری به منطقه جنوبی استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و از پروژه‌های راهسازی این منطقه بازدید می کنیم.

وی ادامه داد: امروز  به همراه نمایندگان شرکت ساخت از محورهای چابهار به کنارک، کنارک-کهیر، کنارک-نیکشهر و کنارک-گواتر بازدید کردیم. در حوزه در سه محور یاد شده، ایجاد راه‌های جدید و توسعه و نوسازی در دستور کار قرار دارد. در این سفر بندهای مرتبط با سند محرومیت‌زدایی که یک سند ۷۰۷ بندی است مورد بازدید قرار گرفت و گزارش آن به وزیر راه و شهرسازی ارائه خواهد شد.

باقری با بیان اینکه در این محورها پروژه‌هایی آغاز شده و یا در دست مطالعه برای عقد قرارداد است، گفت: یکی از این پروژه‌ها تعریض و ایجاد باند دوم در محور کنارک-کهیر به طول ۱۵۰ کیلومتر است که اکنون آغاز شده است. این محور جرئی از کریدور شمال-جنوب به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: گروژه دیگر تعریض محور کنارک-نیکشهر به طول ۱۱۰ کیلومتر است که هنوز آغاز نشده است. همچنین در مسیر چابهار به گواتر علاوه بر بهسازی ایجاد یک مسیر جدیدجدید از طرف دفتر مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دارد. 

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه آتی سفر خود گفت: فردا با حضور نمایندگان سازمان راهداری از محورهای منطقه بلوچستان بازدید خواهیم کرد. در این مناطق بهسازی راه های فرعی و راه های روستایی در دستور کار قرار گرفته است.