شناسهٔ خبر: 69141 - سرویس بنادر و دریانوردی

رئیس بندر شهید کلانتری چابهار خبر داد؛

افزایش ۶۸ درصدی میانگین تخلیه روزانه شناورهای سنتی

لنچ باری رئیس بندر شهید کلانتری چابهار گفت: ميانگين تخليه شناورهای سنتی به صورت روزانه ۶۸ درصد افزايش و به ۵۷۰ تن رسيد كه بالاترين میزان تخليه در سال هاي اخير مي باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، مجتبی محمدزاده رئیس بندر شهید کلانتری چابهار درخصوص روند عملیات تخلیه شناورهای سنتی اظهار داشت:  در پی بازدیدهای به عمل آمده در راستای بررسی و رفع مشکلات شناورهای سنتی و تسریع در عملیات تخلیه و خروج شناورها اقدامات خوبی صورت پذیرفت.

محمدزاده گفت: با توجه به گرمای هوا در ماه های جاری به منظور افزايش ايمنی و كاهش ریسک های احتمالی حریق در شناورهای چوبی در بندر شهيد كلانتری، از تمام ظرفيت های موجود در تخليه فوری و شبانه روزی این شناورها استفاده شد.

وی افزود: اين اقدامات كه از اواسط خرداد ماه و به دليل ترافيك بالای شناورهای سنتی شروع شد، ميانگين تخليه شناورهای سنتی به صورت روزانه ۶۸ درصد افزايش و به ۵۷۰ تن رسيد كه بالاترين میزان تخليه در سال های اخير می باشد.

رئیس بندر شهید کلانتری خاطرنشان کرد: با توجه به عملیات تخلیه شناورهای سنتی نسبت به شناورهای سایز بزرگ و استفاده از نیروی انسانی مستقیم در عملیات تخلیه و بارگیری و همچنین گرمای شدید هوا در فصل فعلی، سختی این فرآیند را برای کارگران این حرفه دوچندان نموده است.