شناسهٔ خبر: 69179 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر:

قطعه پایانی پروژه بزرگراه دیلم به گناوه بوشهر تکمیل می‌شود

بازدید رستمی با بیان اینکه بزرگراه دیلم به گناوه به طول ۶۱ کیلومتر اجرا شد، گفت: عملیات اجرایی قطعه پایانی پروژه بزرگراه دیلم به گناوه در مسیر بلوار ورودی محور دیلم به گناوه آغاز شده که بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی شده به‌زودی تکمیل و افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر, فرزاد رستمی در جریان بازدید استاندار بوشهر از پروژه‌های راهسازی در محورهای دیلم و گناوه از اجرای پروژه بزرگراه در این محور مواصلاتی خبر داد و اظهار داشت: بزرگراه دیلم به گناوه در راستای توسعه و آبادانی زیرساخت‌های حیاتی کشور و اتصال محورهای مواصلاتی منطقه در راستای تکمیل کریدور شمال به جنوب اجراء شده است.

وی با تاکید بر نقش مهم محور بزرگراه دیلم به گناوه و نقش آن در ارتقاء ایمنی تردد خودروها بیان کرد: بزرگراه دیلم به گناوه  ضمن سهولت در حمل و نقل وسایط نقلیه، نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای و بالا بردن سطح ایمنی تردد خودروها دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر، از اجرای قطعه پایانی بزرگراه دیلم به گناوه خبر داد و تصریح کرد: بزرگراه دیلم به گناوه به طول ۶۱ کیلومتر اجراء و قطعه پایانی این پروژه در مسیر بلوار ورودی محور دیلم به گناوه عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

رستمی طول مسیر بلوار ورودی دیلم به  سمت گناوه را ۶.۵ کیلومتر و عرض ۱۲.۵ متر دانست و افزود: این پروژه عملیات اجرایی آن فروردین ماه امسال آغاز شده که بر اساس برنامه زمان‌بندی در مدت یکسال اجرا می‌شود.

وی، اعتبار اجرای پروژه یاد شده را افزون بر ۵۵ میلیارد ریال دانست و با اشاره به خاک‌ریزی ۱۶۷ هزار مترمکعبی بیان کرد: تاکنون ۱۰ هزار متر مکعب  عملیات خاک‌ریزی انجام و ۸۵۰ متر مکعب بتن‌ریزی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر، عمده مشکلات پروژه یاد شده را تامین مصالح خاک‌ریزی از معادن گزلوری و سیامکان دانست.