شناسهٔ خبر: 69310 - سرویس هوایی

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد

ادامه پروازهای حج از فرودگاه امام خمینی تا ۱۶ مرداد / زائران ۹ استان از فرودگاه امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند

علی رستمی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از اعزام زائران ۹ استان از این فرودگاه خبر داد و گفت: پروازهای حج که از امروز آغاز شده است تا ۱۶ مرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رستمی، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه عملیات حج در این مجموعه از امروز ۱۷ تیر آغاز شد، گفت: حدود ۳۰ هزار نفر از زائران گرامی از این فرودگاه عازم سرزمین وحی خواهند شد و این زائران از ۹ استان کشور هستند.

وی ادامه داد: زائران استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، ‌ سمنان، لرستان، ‌ کردستان، مرکزی و شهرستان کاشان از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به مراسم حج اعزام خواهند شد.

رستمی با اشاره به جلسات متعددی که با هماهنگی سازمان حج و زیارت برای برنامه‌ریزی اعزام حجاج برگزار شده است، گفت: این جلسات به صورت مستمر و هفتگی در شهر فرودگاهی برقرار بود، تمام برنامه‌ها و هماهنگی‌هایی که برای آسایش و ایمن بودن این عملیات نیاز بود، انجام شد. امروز شاهد آن هستیم که این پروازها در کمال راحتی و ایمنی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار کرد: این اتفاق بدون هماهنگی بین مدیران کاروان‌ها و بخش‌های مختلف خدمات دهنده در حمل و نقل هوایی امکان پذیر نبود. امروز این ارتباط ایجاد شده و ما شاهد عملیات حج هستیم.

وی ضمن تشریح برنامه پروازهای حج در این مجموعه گفت: این پروازها از امروز آغاز شده و تا ۱۶ مرداد ادامه خواهد داشت. پروازهای برگشت نیز از ۲۶ مرداد آغاز و ۱۷ شهریور به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه امسال پروازهای حج از ترمینال سلام انجام می شود، گفت: اتفاق خوبی که امسال افتاد، آماده سازی ترمینال سلام برای پروازهای حج بود. احداث این ترمینال از سال های پیش آغاز شده بود، اما از حدود یک سال و نیم گذشته سرعت گرفت و با همدلی و همراهی همه عوامل این ترمینال برای حجاج آماده شد. 

وی ادامه داد: جا دارد از تمامی عواملی که در آماده سازی این ترمینال زحمت کشیدند تشکر کنم. این ترمینال آماده شد تا امسال حج تمتع که از حساسیت ویژه ای نیز برخوردار است، از این ترمینال انجام شده و هدیه خوبی برای حجاج محترم باشد. از همه ارگان ها به خصوص سازمان هواپیمایی کشوری که در راه اندازی این ترمینال بسیار همکاری کردند، تشکر می کنم.

رستمی با اشاره به امکانات فراهم شده برای راحتی زائران در ترمینال سلام گفت: امسال از ابتدا تمام مسئولان خصوصا وزیر راه و شهرسازی تاکید داشتند که پروازهای حج باید در سطح خوب و بدون نقص و ایراد برگزار شود.  با سرلوحه قرار دادن این خواسته، این زمینه فراهم شد و ما در خدمت حجاج محترم بودیم.