شناسهٔ خبر: 69319 - سرویس استان‌ها

انجام آسفالت داخل روستای گیفان علیا توسط راه و شهرسازی خراسان شمالی

غلطک معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خراسان شمالی از انجام آسفالت داخل روستای گیفان علیا از توابع بخش گرمخان شهرستان بجنورد توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، علی علیمردانی گفت : با توجه به پیگیری های اهالی روستای گیفان علیا ، آسفالت داخل روستا به طول ۱۴۰۰ متر و عرض ۱۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال توسط این اداره کل صورت گرفت .

وی اظهار داشت : پیش از این مردم این روستا از راه خاکی برای تردد داخل روستا استفاده می کردند که با آسفالت آن زمینه ارتباط بیش از پیش آن ها با روستاهای اطراف و مرکز شهرستان و همچنین تبادلات اقتصادی و کشاورزی منطقه راحت تر فراهم می شود .

علیمردانی به موضوع مطالبات بخش خصوصی اشاره کرد و افزود : پیمانکار این پروژه مطالباتی بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از این اداره کل دارد که به رغم مطالبات ، پروژه به پایان رسید .

در پایان لازم به یادآوری است دهستان گیفان در بخش گرمخان شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی و در فاصلهٔ ۸۶ کیلومتری شهرستان بجنورد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۲۵۴ نفر (۵۰۳۶ خانوار) بوده‌است.