شناسهٔ خبر: 69325 - سرویس هوایی

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور:

زائران باید به قوانین کشور عربستان احترام بگذارند/ تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان

حسن مهری رییس پلیس فرودگاههای کشور با بیان اینکه زائران میهمان عربستان هستند و باید به قوانین این کشور احترام بگذارند، گفت: پلیس ناچار است در صورت کشف تخلف در فرودگاه، برای متخلف پرونده قضایی تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار حسن مهری، رییس پلیس فرودگاه‌های کشور در آیین معنوی بدرقه زائران خانه خدا و آغاز حج تمتع ۱۳۹۸ در شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) با اشاره به لزوم رعایت مقررات از سوی زائران حرم امن الهی گفت: زائران ایرانی مهمان کشور عربستان هستند و باید به قوانین و مقررات موضوعه آن کشور احترام بگذارند و آن را رعایت کنند، تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

وی به صف ۱۵ ساله انتظار برای حج تمتع اشاره کرد و افزود: اکنون هر زائر ۱۵ سال در انتظار تشرف به خانه خدا بوده و باید نهایت دقت را داشته باشد تا مشکلی برای خروج از کشور و ورود به کشور عربستان نداشته باشد. چراکه در غیر این صورت ممکن است از سفر باز بماند.

مهری بر مسئولیت پلیس فرودگاه برای جلوگیری از ارتکاب جرایم تاکید کرد و گفت: متاسفانه در سالیان گذشته شاهد آن بودیم برخی از عزیزان به دلیل عدم رعایت مقررات با مشکلاتی مواجه بودند که پس از ۱۵ سال انتظار، امکان تشرف به خانه خدا را از دست دادند و به دلیل ارتکاب به برخی از جرایم از ادامه سفر باز ماندند.

وی ادامه داد: حمل مواد مخدر و برخی از داروهای ممنوعه به کشور عربستان ممنوع است و بارها این موضوع را به حجاج تذکر داده‌ایم و قبل از بازرسی‌ها هم موضوعات را یک بار دیگر به حجاج یادآوری می‌کنیم.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای کسانی که از قوانین تخلف کنند، گفت: پلیس ناچار است در صورت مشاهده تخلف بر اساس قوانین برای آن زائر پرونده قضایی تشکیل دهد. این مساله باعث می شود زائر از سفر باز بماند و یا اگر بر فرض مشکل ظرف چند روز حل شود، بخشی از روزهای سفر و برنامه زیارت کاروان خود را از دست بدهد.

وی افزود: امسال در تمام فرودگاه‌ها میز خدمت به زائران را تشکیل داده‌ایم تا به مشکلات زائران رسیدگی شود که احیاناً از ادامه سفر آنها به دلیل بروز برخی از مشکلات، جلوگیری نشود.  از تمام زائران درخواست داریم به قوانین کشور عربستان احترام بگذارند تا مشکلی برای آنها در این مدت به وجود نیاید.