شناسهٔ خبر: 69355 - سرویس وزارتی

رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح کرد؛

تبریک وزیر راه و شهرسازی برای ثبت جنگل‌های هیرکانی به نام ایران در میراث جهانی یونسکو / گام‌های بلند ایران برای حفاظت از میراث طبیعی

ششمین جلسه شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران در سال 98 محمد اسلامی ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی را به نام ایران در میراث جهانی یونسکو موفقیتی بزرگ عنوان کرد و حفاظت از میراث طبیعی کشور را وظیفه ای همگانی برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در حاشیه ششمین جلسه شورای‌عالی ضمن قدردانی از زحمات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی آن سازمان و عضو اصلی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، برای ثبت جهانی جنگل های هیرکانی به نام ایران، این موفقیت را به ملت ایران تبریک گفت.

رییس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: جنگل های هیرکانی و سایر جنگل‌ها جزو میراث طبیعی کشور به شمار می روند که حفاظت از آنها وظیفه ملی و همگانی است.

اسلامی با اعلام این مطلب که ثبت جهانی جنگل های هیرکانی به نام ایران در شرایط دشوار کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در میراث جهانی یونسکو در شرایط نبرد سیاسی دشواری که کشور با آن روبه روست گامی رو به جلو و بسیار مهم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: دولت آذربایجان با هزینه های هنگفتی که انجام داده بود به دنبال این بود تا جنگل‌های هیرکانی را به نام خود ثبت جهانی کند که با همت و تلاشی که توسط مسئولان ایرانی انجام شد خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

وی برای مسئولانی که دراینکار همت خود را به کار گمارند آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

وزیر راه و شهرسازی در عین حال در خصوص رویکرد شورای عالی شهرسازی و معماری تصریح کرد: انسان محوری نه خودرومحوری ملاک عمل تهیه و تدوین طرح هاست و از اولویت های شورای عالی به شمار می‌رود.