شناسهٔ خبر: 69389 - سرویس وزارتی

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی:

هدف حراست و گزینش سالم‌سازی محیط اداری است

نشست مدیران هسته‌های گزینش با مدیرکل حراست وزارت راه و شهرسازی نشست مشترک مدیران هسته‌های گزینش سازمان‌ها وشرکت‌های وزارت راه و شهرسازی با رئیس مرکز حراست وزارتخانه و تعدادی از مدیران این نهاد با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. مهدی عبوری در این نشست با تاکید بر اینکه حراست و گزینش مکمل یکدیگر هستند، گفت: هدف حراست و گزینش در نهایت سالم‌سازی محیط اداری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست مشترک مدیران هسته‌های گزینش سازمان‌ها و شرکت‌های وزارت راه و شهرسازی با سید عیسی حسینی مدیرکل حراست وزارتخانه و با حضور مهدی عبوری، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه وشهرسازی و داریوش آسترکی مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارتخانه برگزار شد و حاضران در این نشست بر هم‌افزایی و تعامل و همکاری بیش‌تر بین گزینش و حراست تاکید کرده به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در ابتدای این جلسه داریوش آسترکی، مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی با توضیح تاریخچه‌ای از شکل‌گیری حراست در ادارات دولتی پس از انقلاب اسلامی به فرازهایی از پیام ۶ ماده‌ای امام خمینی (ره) که در پانزده دی‌ماه سال ۱۳۶۱ داده بود، اشاره کرد و گفت: در قانون گزینش که شامل ۱۸ ماده و ۱۷ تبصره است. مهم‌ترین بند این قانون ماده ۲ است که ۷ بند دارد و مسیر کلی هسته‌های گزینش را برای بررسی پرونده‌های ارجاع شده به این اداره تعیین می‌کند.

مهدی عبوری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و نماینده وزیر راه و شهرسازی در هسته مرکزی گزینش هم در این نشست با تاکید بر اینکه حراست و گزینش مکمل یکدیگر هستند، گفت: هدف حراست و گزینش سالم‌سازی محیط اداری است. با توجه به بزرگی وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌ها و شرکت‌های تابع این وزارتخانه هسته‌های گزینش و حراست مانند گذشته در راستای رسیدن به محیط سالم باید تعامل و همکاری مناسبی داشته باشند.