شناسهٔ خبر: 69390 - سرویس هوایی

مدیرکل «هما» در استان یزد خبر داد

افزایش سهمیه پروازهای حج تمتع در استان یزد / بازگشت حجاج یزدی در بازه ۲۵ تا ۲۷ شهریور

حجاج یزد مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در استان یزد با اشاره به افزایش سهیمه این استان از پروازهای حج تمتع گفت: امسال ۳۸۴۰ زائر یزدی با ۱۶ پرواز عازم مدینه منوره می شوند.

علی محبی، مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در استان یزد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به آغاز پروازهای حج تمتع در فرودگاه شهید صدوقی یزد از روز گذشته گفت: اولین پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» برای انتقال زائران استان یزد به مراسم حج، روز گذشته ساعت ۷:۳۰ صبح با شماره پرواز ۱۵۱۶ فرودگاه یزد را به مقصد مدینه منوره ترک کرد و تاکنون ۵ پرواز در این مسیر انجام شده است.

وی ادامه داد: تمامی این پروازها بدون تاخیر و گاها با تعجیل انجام شده اند. امروز دو پرواز فرودگاه یزد را به مقصد مدینه منوره ترک کرده و پرواز ششم نیز فردا انجام خواهد شد.

محبی از ادامه پروازهای حج تمتع در فرودگاه یزد تا تاریخ ۲۲ تیرماه خبر داد و گفت: مجموعه ۱۶ پرواز ۳۸۴۰ زائر استان یزد را به فرودگاه مدینه منتقل می کند. این پروازها با ایرباس A۳۰۰-۶۰۰ انجام شده و متوسط تعداد مسافر در هر پرواز ۲۵۰ نفر است. 

وی افزود: ۹ صبح روز شنبه ۲۲ تیرماه، آخرین پرواز انتقال زوار به مدینه از فرودگاه یزد انجام خواهد شد. پروازهای برگشت نیز در بازه ۲۵ تا ۲۷ شهریور ماه برنامه ریزی شده اند.

مدیرکل «هما» در استان یزد، به افزایش سهمیه این استان در پروازهای حج تمتع اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته برخی از زوار یزدی از طریق فرودگاه های شیراز و اصفهان به مراسم حج اعزام می شدند. اما امسال با افزایش پروازهای این استان به ۱۶ پرواز، تمام زوار یزدی از طریق فرودگاه یزد اعزام می شوند.

وی ادامه داد: ۹۹ درصد زائران اعزامی از اهالی استان یزد هستند، اما برای تکمیل کاروان ها، برخی از زوار استان های همجوار نیز از طریق این فرودگاه اعزام می شوند.