شناسهٔ خبر: 69495 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی خبر داد؛

تصمیم‌گیری در خصوص طرح ساماندهی کلانشهر تهران در جلسات آتی شورای‌عالی شهرسازی/خروج پادگان‌های بالای ۱۰ هکتار از محدوده شهرها در شورای‌عالی شهرسازی بررسی می‌شود

فرزانه صادق مال واجرد فرزانه صادق‌مالواجرد از تصمیم‌گیری در خصوص طرح ساماندهی کلانشهر تهران در جلسات آتی شورای‌عالی شهرسازی خبر داد و گفت: تصمیم‌گیری در خصوص اجرای قانون خروج پادگان‌های با مساحت بالای ۱۰ هکتار از محدوده شهرها در شورای‌عالی و پایین‌تر از ۱۰ هکتار در کمیسیون‌های ماده پنج، انجام می‌شود.

فرزانه صادق‌مالواجرد معاون معماری و شهرسازی در حاشیه ششمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال‌جاری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح ساماندهی کلانشهر تهران که در دستور دوم شورا مورد بررسی قرار گرفت، گفت: اهمیت موضوع طرح ساماندهی کلانشهر تهران، ساماندهی ساخت و سازها و اقدامات بی‌رویه ای است که پیرامون کلانشهرها در حال انجام است.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی از تصمیم‌گیری نهایی در خصوص طرح ساماندهی کلانشهر تهران در جلسات آتی شورای‌عالی شهرسازی خبر داد و افزود: تمامی اعضای شورای‌عالی شهرسازی به اتفاق، اعلام کردند که شورا در خصوص این طرح با بررسی‌های بیشتر و همچنین جزئیات بیشتر ورود کند. چنانچه طرح، مشکلات حقوقی دارد و به اقدامات اجرایی نیاز دارد، بررسی‌های حقوقی در مورد آن انجام بگیرد و در جلسات آتی شورای عالی با پیشنهادهای شفاف تر به شورا ارایه شود.

صادق‌مالواجرد همچنین در خصوص قانون خروج پادگان‌ها و اقدامات معاونت معماری و شهرسازی دراین راستا، اعلام کرد: خروج پادگان‌ها از محدوده شهرها قانون است و طبق این قانون، پادگان‌هایی که گردش کار خود را طی می‌کند اگر پایین ۱۰ هکتار باشد در کمیسیون ماده پنج و اگر بالای ۱۰ هکتار باشد طبق مصوبه قانونی باید به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بیاید تا اقدامات بعدی در مورد آن با نظر اعضای اصلی شورای و تصویب در شورا، انجام بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پادگان‌های بالای ۱۰ هکتار مساحت زمانیکه مسیر قانونی خود را در استان طی کرد، در دستور کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار می‌گیرد.