شناسهٔ خبر: 69574 - سرویس مسکن و شهرسازی

در تعامل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن و دادستانی صورت گرفت؛

تشکیل شعب ویژه مبارزه با زمین‌خواری در استان‌ها

سازمان ملی زمین و مسکن-یگان حفاظت فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از تخصیص شعبه ویژه قضایی برای مقابله با زمین‌خواری در استان‌هایی خبر داد که نرخ وقوع تعرض به اراضی دولتی در آنها بالا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن سرهنگ جواد خردمند در توضیح این موضوع افزود: به فرماندهان یگان حفاظت در تمامی استان ها توصیه شده با تعامل ویژه ای که با دادستان مراکز استان به عنوان دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال دارند با هماهنگی معاون املاک اداره کل راه و شهرسازی استان، در مواردی که نرخ وقوع تعرض به اراضی دولتی بالا است به تخصیص شعبه ای تخصصی در مقابله با زمین خواری اهتمام نمایند.

وی اظهار کرد: استان کردستان و ایلام از جمله استان هایی هستند که اخیرا در راستای حفظ حقوق دولت و حراست از بیت المال این شعبه در آنها تشکیل شده است.

سرهنگ جواد خردمند همچنین با اشاره به اجرای عملیات ویژه ای در شهرستان دماوند در اجرای حکم قطعی ۶۳ مورد تخریب چهاردیواری، ۱۱ مورد تخریب اتاقک مسقف، ۵ مورد فنس کشی، یک دستگاه کانکس و یک مورد تخریب پی کنی گفت: اجرای این حکم قطعی و رفع تصرفات به دستور دادستانی دماوند و به وسیله یگان حفاظت استان تهران هفته گذشته صورت پذیرفته است.