شناسهٔ خبر: 69636 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی در سفر به خراسان شمالی:

تلاش می‌کنیم بزرگراه بجنورد-گرگان را ظرف دو سال آینده به طور کامل بهره‌برداری کنیم

محمد اسلامی اسلامی در سفر به استان خراسان شمالی ضمن بازدید از چند محور مهم حمل و نقل استان، اتصال استان‌های فاقد خط ریلی به شبکه سراسری راه‌آهن را از اهداف اصلی وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم بخش پایانی بزرگراه بجنورد- گرگان را ظرف دو سال آینده به اتمام برسانیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به خراسان شمالی به صورت هوایی از مسیر ریلی جوین-اسفراین بازدید کرد.

وی سپس در شیروان از کارگاه ساخت راه‌آهن بازدید کرد‌ و با حضور وی عملیات اجرایی مسیر ریلی شیروان به بجنورد آغاز شد.
اسلامی، در ادامه این بازدید در محل کارگاه ساخت راه‌آهن خراسان شمالی(قطعه شیروان - بجنورد) حاضر شد تا عملیات اجرایی این قطعه رسما وارد فاز اجرایی شود.

اسلامی در بخشی از این آیین با اشاره به اینکه پیوستن استان‌های فاقد راه‌آهن به شبکه ریلی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید بوده است، خراسان شمالی را از اولویت‌ها در اتصال به شبکه سراسری راه‌آهن برشمرد و گفت: امروز عملیات اجرایی دومین پروژه مهم در حوزه حمل و نقل استان یعنی راه‌آهن شیروان به بجنورد را آغاز می‌کنیم.
وی گفت: این پروژه به همت شرکت مهندسی آستان قدس رضوی به صورت قوی شروع می‌‌کند و‌ شرکتی است که در پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی موافق عمل کرده است و امیدواریم به برکت میلاد امام رضا (ع) در این پروژه نیز مقتدر عمل کنند و مردم استان شاهد پیشرفت پروژه باشند.
اسلامی عنوان کرد: به رییس جمهور قول داده‌ایم بزرگراه سراسری استان خراسان شمالی را تکمیل کنیم و تلاش خواهیم کرد ۹۰ کیلومتر باقی‌مانده این بزرگراه را در طول امسال و سال آینده سال تکمیل و به صورت چهاربانده به شبکه ترانزیتی کشور متصل کنیم.
وی افزود: رییس جمهور نیز برای تکمیل بزرگراه بجنورد- گلستان و راه‌آهن جوین-اسفراین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده‌اند که با این تخصیص‌ این پروژه‌ها را بدون وقفه به پیش خواهیم برد.

گفتنی است، مسیر شیروان - بجنورد بخشی از محور راه‌آهن گرگان - بجنورد- مشهد است که قطعه دوم آن به طول ۳۰ کیلومتر از جنوب روستای اسفیدان در 45 کیلومتری شمال شرقی بجنورد آغاز و در شمال شهر شیروان به اتمام می‌رسد.