شناسهٔ خبر: 69653 - سرویس هواشناسی

مدیر کل مرکز علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور:

خلیج فارس یکی از گرم‌ترین مناطق دریایی جهان است

کارگاه هواشناسی مدیرکل مرکز علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور در اهواز گفت: خلیج فارس جزو گرم‌ترین مناطق دریایی دنیاست و دمای آن تا ۳۶ درجه هم رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی هواشناسی خوزستان، کارگاه آموزشی تهک دریایی با حضور بهزاد لایقی مدیر کل مرکز علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور در اداره کل هواشناسی خوزستان برگزار شد.

 مدیر کل مرکز علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: در عمق ده متری خلیج فارس حداکثر دما به ۳۶ درجه می‌رسد و تبادل کم آبی بین این خلیج و دریای مدیترانه یکی از عوامل شور بودن آب آن است.

 بهزاد لایقی افزود: خلیج فارس جزو گرم‌ترین مناطق دریایی دنیاست و دمای آن به ۳۶ درجه هم رسیده است، در حالی که در دریای عمان حداکثر دما ۲۸ درجه ثبت شده است.

در ادامه محمد سبزه‌زاری، مدیر کل هواشناسی خوزستان در خصوص لزوم ایجاد هواشناسی دریایی در استان خوزستان اظهار کرد: بخش بسیاری از مرزهای کشور ایران را مرزهای آبی شکل می‌دهد. طول مرز آبی خلیج فارس به ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد و نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر مرزهای آبی در استان خوزستان قرار گرفته است.

سبزه‌زاری افزود: امروزه حجم زیادی از مبادلات تجاری ایران و جهان از طریق ناوگان دریایی انجام می‌شود و سواحل دریایی استان خوزستان از نظر تراز دریایی و کشتیرانی بسیار با اهمیت است.