شناسهٔ خبر: 69658 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر اقتصاد:

رونق تولید راهکار کاهش نرخ تورم است/فضای فعالیت بانک‌ها مهیا شود

محمد علی دهقان دهنوی محمد دهقان‌دهنوری رونق تولید را مهم‌ترین راهکار برای کاهش نرخ تورم عنوان کرد و افزود: هر برنامه‌ای در این مسیر بدون توجه به جایگاه بانک‌ها و لزوم حمایت از صنعت بانکداری موفق نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد دهقان‌دهنوی درباره طراحی بسته رونق تولید و تاثیر اجرای این بسته بر کاهش نرخ تورم، اظهار کرد: اگر به دنبال راهکار و نسخه‌ای برای کاهش نرخ تورم، افزایش اشتغال، کاهش بیکاری و همچنین بهبود وضعیت رفاهی و معیشت مردم هستیم به طور حتم مهم ترین راهکار رونق تولید است زیرا اگر تولید حفظ و ارتقا یابد، منجر به بهبود معیشت مردم خواهد بود.

وی درباره نقش بانک‌ها در این خصوص، گفت: بانک‌ها یکی از مهم ترین بازوان در این اقدام هستند زیرا بیش از ۹۰ درصد تامین مالی در کشور ما بر عهده بانک‌ها است. اگر سیستم بانکی نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند و تامین مالی واحدهای تولیدی طبق انتظار باشد، کمک بسیار بزرگی به تولید خواهد بود.

به گزارش ایبنا معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی، افزود: هر برنامه‌ای در این مسیر بدون توجه به جایگاه بانک‌ها و لزوم حمایت از صنعت بانکداری موفق نخواهد بود. به همان اندازه که بانک‌ها در اقتصاد مهم هستند ما هم باید در سیاست‌های خود از بانک‌ها حمایت و فضا را برای فعالیت آنها آماده کنیم.