شناسهٔ خبر: 69669 - سرویس استان‌ها

تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به راه و شهرسازی استان قزوین

راهسازی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بند ه تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ برای پروژه های راهسازی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اعلام این خبر گفت: این اعتبارات در دو بخش ۴۲ و ۱۸ میلیارد تومانی به راه و شهرسازی استان و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور جهت پیشبرد طرح های راهسازی استان تخصیص داده شده است.

وی افزود: تعریض، بهسازی و احداث باند دوم در پروژه بویین زهرا به ساوه در محدوده گردنه هجیب و تکمیل این بزرگراه توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از جمله طرح های مورد اشاره است که ۱۲۰ میلیارد ریال به آن تعلق گرفته است.

حق لطفی اضافه کرد: همچنین ۶۰ میلیارد ریال نیز به آن شرکت جهت تزریق به پروژه راه اصلی قزوین الموت تنکابن تخصیص داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه گفت: احداث باند دوم جاده دانسفهان- سه راهی رحیم آباد با ۱۷۰ میلیارد ریال، احداث جاده سه راهی دانسفهان - شامی شاپ (قطعه اک به اسفرورین) با ۲۰ میلیارد ریال و راه اصلی قزوین - کلاچای با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از همین محل در دستور کار قرار گرفته است.

مسعود حق لطفی همچنین تاکید کرد: بهسازی و روکش آسفالت در مسیرهای روستایی در بخش های مختلف استان نیز با توجه به تخصیص همین اعتبارات در حال انجام است که البته برخی از آن ها نیز به پایان رسیده است.