شناسهٔ خبر: 69678 - سرویس هوایی

مدیرکل «هما» در خوزستان خبر داد

اتمام عملیات اعزام زائران حج در فرودگاه اهواز

حجاج بندرعباس مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در استان خوزستان از اتمام عملیات اعزام زائران حج تمتع در فرودگاه اهواز با انجام ۱۸ پرواز خبر داد.

احمد جعفری، مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در استان خورستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از اتمام عملیات اعزام زائران به مراسم حج تمتع در فرودگاه اهواز خبر داد و گفت: شامگاه گذشته ساعت ۲۱:۴۰ آخرین پرواز ایران ایر با شماره پرواز ۱۵۵۲ از فرودگاه اهواز عازم مدینه منوره شد و با این پرواز عملیات اعزام زائران در استان خوزستان پایان یافت.

وی ادامه داد: در این مدت ۴۳۹۳ زائر  و ۶۶ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بار با ۱۸ پرواز به عربستان سعودی منتقل شدند. تمام پروازهای فرودگاه اهواز به مقصد مدینه منوره انجام شد.

جعفری درباره تاخیر و تعجیل پروازها در ایستگاه اهواز نیز گفت: در مجموع پروازهای «هما» در اهواز به مقصد عربستان با ۱۲۵ دقیقه تعجیل صورت گرفت. البته ۷۰ دقیقه تاخیر نیز در پروازها به ثبت رسیده که عمدتا به خاطر تاخیر حجاج بوده است.

وی در پایان با اشاره به انجام این عملیات در گرمای ۵۰ درجه اهواز افزود: بر خود لازم می دانم از تمام عوامل دخیل در انجام پروازهای حج به خصوص واحدهای خدمات فرودگاهی، مهندسی و تعمیرات، حراست، کترینگ و مالی تشکر کنم.