شناسهٔ خبر: 69716 - سرویس هوایی

سخنگوی سازماه هواپیمایی کشوری:

نرخ بليت توسط انجمن شركت های هواپیمایی تعيين مي‌شود

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپيمايی کشوری گفت: این سازمان به عنوان نماینده حاکميت دولت موظف به اجرای قانون برنامه پنجم توسعه (بند ب ماده ۱۶۱) بوده و بر اساس اين ماده قانونی از تعيين نرخ بليت هواپيما منع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده در پاسخ به اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص بالا بودن قیمت بلیت شرکت‌های هواپیمایی در مسیر تهران – مشهد، گفت: سازمان هواپیمایی كشوری به‌عنوان ابراز حاكمیت دولت موظف به اجرای قانون برنامه پنجم توسعه (بند ب ماده ۱۶۱) بوده و بر اساس این ماده‌قانونی كه در آذرماه سال ۹۴ ابلاغ‌شده از تعیین تكلیف نرخ در خصوص بلیت هواپیما منع شده است.

وی افزود: اما با وجود این موارد در این چند سال سازمان  هواپیمایی كشوری همواره سعی كرده با تدابیری شركت های هواپیمایی را در مسیری رهنمون كند تا با محاسبات منطقی در چگونگی درآمد- هزینه های خودشان با رعایت تمامی قوانین و مقررات ایمنی، نرخ های قابل قبولی را ارائه و ابلاغ كنند كه این مهم توسط انجمن شركت های هواپیمایی صورت گرفته و در دسترس عموم قرارداده شده است.

جعفرزاده تصریح كرد: توصیه شده تا شركت های هواپیمایی بر نحوه توزیع بلیت‌های خودشان مدیریت لازم را داشته تا هیچ واسط‌هایی به‌خصوص در ایام پیك پروازی و یا به مناسبت‌های مختلف كه تقاضا بالاست بیرون از دامنه نرخ های ارائه‌شده توسط شرکت‌ها اقدامی نكنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری با انتقاد از اظهارات اخیر در خصوص عدم نظارت سازمان هواپیمایی كشوری، افزود: تعبیر آزادسازی به رهاسازی و اینكه بعضی‌اوقات خبری منتشر می‌شود كه به‌اشتباه نرخ یك بلیت بیزینس كلاس كه نوعاً تعداد قابل‌توجهی هم نیست به بلیت‌های اكونومی تعمیم داده شده و موجبات نگرانی افكار عمومی را فراهم می‌آورد بی‌تردید این‌گونه اخبار كه حتی صراحتاً هم گفته شده كه تا شش برابر اضافه شده و هیچ نظارتی هم نیست نه منصفانه است و نه كارشناسی.

وی افزود: این در حالی است كه سازمان هواپیمایی كشوری همواره اقدام به نظارت و بازرسی از شرکت‌ها و دفاتر فروش بلیت هواپیما را در دستور كار داشته و شكایات ارسالی را موردبررسی قرار می‌دهد به‌گونه‌ای كه در چهارماهه اول امسال به ۳۶۲ شكایات رسیدگی شده است.

جعفرزاده تصریح كرد: در مدت مذكور به ۱۴ شكایات ثبت شده در سامانه شهراه وزارت راه و شهرسازی و ۵مورد شكایت ثبت شده در سامانه بازرسی كل كشور پاسخ و همچنین به ۷۳۲ شكایات از طریق پیامك در سامانه حقوق مسافر پاسخ‌داده‌شده است.