شناسهٔ خبر: 69718 - سرویس هوایی

واکنش ایران ایر به اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی

قیمت بلیت «هما» در تمام مسیرها بر اساس نرخ تعیین شده انجمن شرکت‌های هواپیمایی است

هواپيما هما هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره قیمت بلیت تهران-مشهد این شرکت هواپیمایی گفت: قیمت بلیت پروازهای «هما» در تمام مسیرهای داخلی براساس نرخ مصوب و تعیین شده انجمن شرکتهای هواپیمایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به دنبال انتقاد سحنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از قیمت بلیت و نحوه قیمت گذاری هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در مسیر تهران-مشهد، روابط عمومی این شرکت جوابیه ای صادر کرد. در این جوابیه آمده است:

 روز گذشته، سخنگوی محترم سازمان تعزیرات حکومتی از بالا بودن قیمت بلیت «هما» در مسیر مشهد مقدس، عدم نظارت بر قیمت ها و نامشخص بودن کف وسقف قیمت بلیت هواپیما اظهار نارضایتی نموده اند. از آنجا که متولی تعیین قیمت بلیت هواپیما، انجمن شرکتهای هواپیمایی بوده  و سازمان هواپیمایی کشوری ناظر بر رعایت قیمتها است، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» نیز بعنوان ایرلاین ملی و شرکت دولتی از قیمت های مصوب انجمن تبعیت کرده و در هیچیک از مسیرهای پروازی خود قیمت های بالاتری را  ارائه نکرده است.

لازم به ذکر است قیمت بلیت «هما» در مسیر تهران_مشهد، از مبلغ ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال (کف قیمت) تا مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال(سفف قیمت) ارائه می شود و قیمت اعلام شده توسط سخنگوی محترم سازمان تعزیرات حکومتی مربوط به کلاس بیزینس بوده است که با توجه به نرخ گذاری انجمن شرکتهای هواپیمایی برای کلاس اکونومی و بیزینس، این نرخ در محدوده نظارتی انجمن و سازمان هواپیمایی کشوری است. 

همچنین لازم به ذکر است هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» آمادگی لازم جهت پاسخگویی به شبهات ایجاد شده برای سازمان های نظارتی را از طریق مراجع نظارتی خود دارد.