شناسهٔ خبر: 69724 - سرویس استان‌ها

از ابتدای امسال تا کنون انجام شده است؛

رسیدگی به تخلف ۴۵ راننده و ۷۲ شرکت حمل و نقلی در سیستان و بلوچستان

تریلی در راستای نظارت بر فعالیت های بخش حمل و نقل عمومی جاده ای سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تا کنون به تخلف ۴۵ راننده و ۷۲ شرکت رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، به منظور نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات بخش حمل و نقل جاده ای، از ابتدای امسال تا کنون جلسات کمیسیون ماده ۱۱ استانی مربوط به تخلفات رانندگان و ماده ۱۲ استانی مربوط به تخلفات شرکت های حمل و نقل باری و مسافری، هر کدام در ۳ نوبت برگزار و تخلفات ۴۵ راننده و ۷۲ شرکت حمل و نقل مورد رسیدگی قرار گرفته است.

تیمور باقری در خصوص آراء صادره در این جلسات اعلام داشت: با توجه به اختیارات تفویض شده به کمیسیون استانی، برای رانندگانی که تخلف آنها احراز گردید آراء متفاوتی از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند به مدت یک ماه، در نظر گرفته شده است.  

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خصوص تخلفات انجام شده در بخش شرکت ها نیز عنوان داشت: پرونده تخلف ۷۲ شرکت حمل و نقل باری و مسافری نیز مورد بررسی قرار گرفته که پس از استماع دفاعیات و ارائه مدارک توسط نمایندگان شرکت های متخلف، آراء مختلفی از جمله لغو پروانه فعالیت به مدت یک ماه، جریمه نقدی و یا تذکر کتبی با درج در پرونده، صادر شده است.

باقری در پایان با تاکید بر اهمیت نظارت بر خدمات ارائه شده در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای، افزود: این اداره کل به صورت مستمر بر فعالیت رانندگان و شرکت ها نظارت می نماید و شهروندان عزیز می توانند از طريق مراجعه حضوري به ادارات و نمایندگی های تابعه این اداره کل در شهرستان های استان و یا ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۴۱ و یا تماس با تلفن ۱۴۱، هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت را به این اداره کل منعکس کنند.