شناسهٔ خبر: 69738 - سرویس هواشناسی

وزیر اه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از غافلگیری در سیل فروردین‌ماه جلوگیری کرد/ دولت اهتمام ویژه‌ای برای تقویت سازمان هواشناسی دارد

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی در حاشیه پنجاه و چهارمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی، پیش‌بینی‌های این سازمان را مانع از غافلگیری دستگاه‌ها در سیل فروردین‌ماه خواند و گفت دولت اهتمام ویژه‌ای در تقویت این سازمان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از ابزارهای و الزامات توسعه این است که بتوانیم بر اساس اطلاعات و پیش‌بینی‌های دقیق نسبت به مکان‌یابی، سرمایه‌گذاری و انواع مختلف هواشناسی برنامه‌ریزی و حرکت کنیم.

وی افزود: این موارد به شرطی که خوب و دقیق پیش‌بینی شود و در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد می‌تواند جامعه را پوشش دهد و به‌دقت و تأثیر در سرمایه‌گذاری‌ها کمک کند تا از آسیب‌ها و آفت‌های پیش رو ازجمله بحث‌های مرتبط با اقلیم و بارش‌ها پیشگیری کنیم.

اسلامی با اشاره به بارش‌های فروردین‌ماه و شرایط پیش‌آمده پس از آن گفت: ‌بینی‌های سازمان هواشناسی با هشدارها و اخطارهای به‌موقع بود که از غافلگیری در نقاط مختلف کشور جلوگیری کرد البته این مرحله مقدماتی هواشناسی است که مانع از قفل گیری می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی‌های دقیق و پوشش همه رشته‌ها جزو برنامه توسعه سازمان هواشناسی کشور است که به لحاظ سخت‌افزاری و  نرم‌افزاری و ه‍م نیروی انسانی در دستور کار سازمان قرار دارد که امروز در پنجاه و چهارمین نشست شورای مدیران این سازمان یک جلوه از این توسعه را مشاهده کردید با برنامه‌های راهبردی که برای سازمان در نظر گرفته‌شده است این موارد را گسترش خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: دولت در جهت تقویت سازمان هواشناسی و توسعه هواشناسی که دستور اکید رئیس‌جمهور است، اهتمام ویژه دارد و برنامه‌هایمان را بر اساس مقدورات بودجه دولت و نیز ظرفیت‌ها و فرصت‌های وزارت راه و شهرسازی تنظیم می‌کنیم و اقدامات مناسبی در این راستا شروع کرده‌ایم. بنابراین استفاده از ظرفیت‌های درونی خانواده راه و شهرسازی در کنار بودجه‌های دولتی کمک می‌کند که اهدافمان را محقق کنیم.

وی افزود: برای مثال همین روی کار ساده طراحی اپلیکیشن هواشناسی با ابتکار و همت داخلی و حمایت رئیس سازمان هواشناسی شروع شد و رئیس سازمان هواشناسی علی‌رغم وقوع سیل، این اپلیکیشن را طبق قولی که داده بود رونمایی کرد و اپلیکیشن در دسترس کاربران قرار گرفت تا مردم و سازمان‌های مختلف از آن استفاده کنند.