شناسهٔ خبر: 69755 - سرویس استان‌ها

دستور مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران

فعال شدن تمام جبهه های کاری پروژه کمربندی جنوب‌غربی اسلامشهر و تامین اعتبارات لازم

جلسه اسلامشهر مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در اولین بازدید میدانی خود از پروژه کمربندی اسلامشهر- بهارستان- رباط کریم با توجه به اهمیت این پروژه و با توجه به تاکیدات وزیر راه و شهرسازی دکتر اسلامی, دستور فعال شدن در تمام جبهه های کاری پروژه مذکور و رایزنی برای تامین اعتبارات لازم را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران؛ رضا نگهبان ضمن تصریح وتاکید بر اهمیت پروژه مذکور و قول مساعد وزیر راه و شهرسازی بر تامین اعتبارات لازم برای اتمام پروژه در راستای حل مشکلات ترافیکی- ترانزیتی حوزه غرب و جنوب غرب  استان تهران بالاخص شهرستانهای رباط کریم , بهارستان و اسلامشهر گفت : کیلومتر ۱۵ الی ۲۸ مسیر حدفاصل واوان تا وهن آباد می بایست سرعت عملیات  اجرایی دو چندان شده و در ۱۵ کیلومتر ابتدایی مسیر نیز عملیات پروژه آغاز شود. 

شهداد کاوه معاون مهندسی و ساخت درباره این پروژه  گفت :  پروژه کمربندی اسلامشهر به طول ۳۰ کیلومتر جزء طرحهای سفر ریاست جمهوری بوده و سبب ساز تسهیل ترافیک جاده تهران- ساوه و جاده قدیم تهران- قم و همچنین هدایت ترافیک سنگین محور امام رضا(ع) و اتصال ترافیک محور آزادگان به کمربندی اسلامشهر و در نهایت تسهیل عبور و مرور برای مردم شهرستان های اسلامشهر ,  بهارستان و رباط کریم خواهد شد.

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ضمن بررسی نقشه های پروژه و پی گیریهای تلفنی از وزارت متبوع دستوراتی در راستای رفع معارضین از طریق ماده ۹ را صادر نمود. 

مدیر کل  راه و شهرسازی استان تهران در پایان همچنین کارگاه راهسازی این پروژه با ۱۵۰ نفر مهندس و کارگر  فعال را یک کارگاه راهسازی اشتغال زا و پر اهمیت برشمرد و تاکید کرد تا دستورکار لازم از طریق مشاور ابلاغ شده  و معاونت مهندسی و ساخت نیز پی گیریهای لازم را اعمال کرده و هر گونه نقشه های اجرایی باقیمانده هر چه سریعتر ابلاغ شود.

لازم به ذکر است رضا نگهبان , از تقاطعهای پل رودخانه کرج و تقاطع راه آهن در طول محور نیز بازدید نموده و راهکارهای اجرایی جهت سرعت بخشیدن به عملیات را صادر کرد.