شناسهٔ خبر: 69760 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به لرستان:

ارائه یک نسخه واحد برای بازآفرینی شهری دست نیست/ در بازآفرینی باید قدرت تصمیم‌گیری به مدیران استانی واگذار شود

محمد پژمان پژمان در سفر به لرستان ضمن بازدید از بخشی از بافت‌های فرسوده این استان با بیان اینکه در بازآفرینی باید قدرت تصمیم‌گیری به مدیران استانی واگذار شود، گفت: ارائه یک نسخه واحد برای بازآفرینی در کل کشور درست نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمحمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازافرینی شهری برای بازدید از بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به استان لرستان سفر کرده است، نخست به بروجرد رفت و  پس از بازدید از پروژه تبدیل خیابان جعفری به پیاده‌راه در این شهر، دستور  داد در اسرع وقت برای این پروژه شهری مشاور انتخاب شود.

وی افزود: پیاده‌رو سازی سه‌راه جعفری و طرح توسعه امام‌زاده جعفر مستلزم تهیه طرح و همکاری دستگاه‌های دخیل در بازآفرینی شهری است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران سپس به خرم‌آباد رفت و در بازدید از خانه چنگایی خرم آباد اظهار کرد: بازآفرینی خانه چنگایی که در محدوده قلعه فلک الافلاک قرار گرفته، بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در این بازدید افزود: باید هر چه سریع‌تر حریم خانه تاریخی چنگایی آزاد شود تا این خانه به عنوان یک مکان تاریخی و گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

 پژمان در بخش دیگری از این سفر با استاندار لرستان دیدار و عنوان کرد: همه نهادها و ارگان‌های درگیر بازآفرینی در استان باید زیر چتر نماینده عالی دولت، هماهنگ باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این دیدار افزود: ارائه یک نسخه واحد برای بازآفرینی شهری در کل کشور درست نیست؛  بنابراین در بازآفرینی باید قدرت تصمیم گیری به مدیران استانی داده شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه این سفر دو روزه از جابجایی منازل مسکونی حاشیه خرم‌رود ظرف یک ماه آینده و پس از تامین زمین خبر داد.