شناسهٔ خبر: 69769 - سرویس جاده‌ای

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

شاخص تن-کیلومتر با ارقام جدید به زودی ابلاغ می‌شود

مهران قربانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با بررسی نظرات در بحث شاخص تن‌کیلومتر به ارقام جدیدی رسیده‌ایم که به زودی و پس از سپری کردن مراحل اخذ تایید، ابلاغ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نشست تخصصی با حضور مهران  قربانی معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و روسای صنوف حمل و نقل در استان آذربایجان غربی برگزار شد.

 معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن اشاره به ضرورت بررسی و حل ریشه ای مشکلات حمل و نقل در سازمان گفت: در خصوص چگونگی برنامه ریزی برای بخش حمل و نقل باید با رویکردی مردم محور و توجه به منافع ملی اقدام شود و همه جانبه نگری را جایگزین فردیت کرد.

 قربانی افزود: کیفیت کارها باید در اولویت  قرار گیرد و نگاه آینده محوری مورد توجه باشد به نحوی که دستیابی نسل بعد به خدمات با کیفیت، مطلوب و استاندارد حمل و نقلی جدا از تامین نیازهای روز جامعه را  تضمین کنیم.

 وی از برنامه‌ریزی برای توانمندسازی حوزه حمل‌و‌نقل کشور در سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور خبر داد و افزود: در این خصوص سازمان آماده شنیدن نظرتمامی عوامل ذی نفع  بخش حمل و نقل است و جلسات مختلفی در این موارد در سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور تشکیل می‌شود چنانکه در این ارتباط سه کمیته راهبردی حمل‌و‌نقل کالا ، مسافر و ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در سازمان تشکیل شده و به بررسی مسایل و معضلات این حوزه می پردازد.

 این مقام مسئول ادامه داد: در بحث شاخص تن کیلومتر به ارقام جدیدی در پی بررسی و استماع نقطه نظرات رسیده‌ایم که به زودی پس از سپری کردن مراحل اخذ تایید، ابلاغ خواهد شد و بی شک در خصوص بیمه تکمیلی هم نواقص سال گذشته بررسی شده و در بیمه تکمیلی رانندگان در سال جاری تعهدات دیگری اضافه خواهد شد.

 قربانی از روسای صنوف حمل و نقل آذربایجان غربی برای شرکت در جلسات بررسی مسایل و مشکلات حمل‌و‌نقل در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور دعوت کرد و گفت: باید شرایطی فراهم کنیم تا اعتماد استفاده کنندگان به  سیستم حمل و نقل جاده ای ارتقا یابد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل و توسعه ناوگان یخچالی بسیار ضروری است، افزود: استانداری آذربایجان غربی آماده است تا در این خصوص و نیز بحث تامین لاستیک با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همکاری نماید.

حسینی توجه و اهمیت بیشتر دولت برای صادرات و واردات کالا از مسیر ارومیه به بندر مرسین ترکیه و نیز تسریع در تکمیل پایانه مرزی رازی را خواستار شد و گفت: مسیر ارومیه - مرسین یکی از بهترین و کوتاه ترین مسیرهای صادرات و واردات محصولات در کشور است و از این رو می‌تواند در جذب صاحبان کالا و انتخاب این مسیر برای ناوگان ترانزیتی که در نتیجه در اقتصاد منطقه نقش مهمی ایفا کند. 

حسینی همچنین خواستار توجه بیش‌ا‌ز‌پیش به صادرات محصولات کشاورزی استان بخصوص محصول سیب شد و گفت : امید است با توسعه و تجهیز و نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل استان،‌ رفع معضلات مربوط به صادرات و واردات تسریع شود.

در این جلسه مد یرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز با ارائه گزارشی از اقدامات یکسال گذشته این اداره کل گفت: آذربایجان غربی در زمینه حمل و نقل بویژه حمل و نقل بین المللی یکی از استان های مهم و تاثیرگذار در کشور است و بعبارتی می توان از این استان بعنوان هاجب لجستیک شمال غرب کشور یاد کرد.

ارسلان شکری نیز با اشاره به در دست اقدام بودن طرح های عمرانی به مبلغ 550 میلیارد ریال در پایانه های مرزی استان یادآور شد: در حال حاضر این استان می تواند بعنوان یک الگوی در زمینه تعامل و همکاری بین صنوف مختلف حمل و نقلی مطرح شود و رضایتمندی رانندگان و همچنین شرکت های حمل و نقلی از برنامه هایی همچون اعلام بار، کنترل های دروازه‌ای در جهت جلوگیری از فرار بار، جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان و فعال سازی سامانه های انتقاد، شکایات و بازرسی گواهی بر این ادعاست.

وی اضافه کرد: در زمینه اجرای مطالبات رانندگان آذربایجان غربی این استان در وضعیت مطلوب خدمت رسانی بوده است  و صنوف حمل و نقلی در خصوص اعزام ناوگان به بنادر جنوب کشور برای حمل کالاهای اساسی مردم نیز حداکثرتلاش خود را کرده اند.

در ادامه این نشست معاون حمل‌و‌نقل سازمان‌ راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و صنوف حمل‌و‌نقلی آذربایجان غربی در خصوص موضوعات مرتبط به بحث و تبادل نظر پرداختند.