شناسهٔ خبر: 69777 - سرویس استان‌ها

برگزاری دوره آشنایی با نرم افزار GIS در راهداری خراسان شمالی

کلاس دوره آموزشی آشنایی با نرم افزار GIS، (سیستم اطلاعات جغرافیایی) در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی, در این دوره آموزشی سه روزه بالغ بر۲۵ نفر از کارکنان بخش حمل و نقل و راهداری با نحوه استفاده از نرم افزارآشنا شدند.

آشنایی با نرم افزار GIS، نحوه کار با GPS، آشنایی با سیستم تصویر و سیستم مختصات جغرافیایی و چگونگی به روز رسانی آنها در این دوره آموزشی فرا داده شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در این باره گفت: آموزش مبانی سیستم اطلاعات مکانی و بروز رسانی اطلاعات مکانی یکی از نیازمندی های خدمات رسانی بهتر به مخاطبان جامعه حمل و نقل و راهداری است.

علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی تاثیر کلیدی در بهبود روند اجرای کارها دارد و بر این اساس، وزارت راه شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، آموزش را مورد تاکید قرار داده است.

وی افزود: نیاز است تادر آموزش ها تغییر و تحول ایجاد شود تا آموزش به صورت پلکانی و برای تمام همکاران در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه نرم افزار GIS، یک ظرفیت است که در تمام امور راهداری و حمل و نقل کارآیی دارد بر آموزش این نرم افزار و فراگرفتن آن توسط کارکنان تاکید کرد و گفت: کارکنان باید آموزش های لازم را بر اساس فراخور تکلیفی که دارد فرا گیرند.وآموزش ها باید مستمر و مداوم باشد و موارد جدید به کارکنان فرا داده شود.